søndag den 16. marts 2014

Den bedste overraskelsesdag

Så blev det lørdag. Jeg har jo skrevet herinde om, hvor hamrende nysgerrig, jeg var op til. Og jeg var ikke mindre spændt på dagen, da jeg endeligt ramte drømmeland klokken halv tre om natten efter en lang fredagsvagt. Trætheden var virkelig at spore, da alarmen bimlede og bamlede klokken lidt over ni. Men min iver efter at finde ud af, hvad der ventede mig, fik mig alligevel til at få det helt rigtige ben ud af sengen - det nysgerrige, spændte og ivrige af slagsen.

Jeg havde fået tid og mødested oplyst. Kongens Have ved H.C. Andersen statuen klokken 11.30. Intet andet vidste jeg. Så jeg satte mig på en bænk og nød solen (på trods af blæsevejret) indtil mine veninder dukkede op. Jeg fik ikke noget af vide, så jeg gik bare med videre derfra til første stop.

Hvis I ikke orker en lang og detaljeret fortælling om verdens bedste dag, så kan det siges så kort her: Tretten timers fødselsdagsfejring, der var planlagt med hyggelige indslag og krydret med gode grin og venindekvalitetstid. En af de dage, man ikke sådan lige glemmer.



1. Vi skulle mødes ved netop denne herre, da det skulle minde mig lidt om hjembyen O'nse. Se lige den fine blå himmel. Heldigvis kan man ikke se blæsten på billedet, haha.
2. Første oplevelse var til vands. Vi skulle på kanalrundfart i en times tid. Pigerne havde medbragt lækre madpakker med wrap, frugt, smoothie og chokolade.
3. De skønne piger betragter imponeret de medbragte smoothies. De smagte altså også godt.
4. Deres taske må have vejet som et ondt år. De havde også sørget for kaffe, små krus og en liter mælk. Det blev nydt til den flotte udsigt på vandet.
5. Oplevelsen "i luften" var et besøg i Rundetårn. Vi snuppede et fællesbillede af os alle tre, hvor man desværre slet ikke kan se det flotte view deroppefra, haha.
6. Tårnets fine udsigt er tilgengæld her på billedet. Der er altså rigtig flotte bygninger at stå og betragte fra tårnets top.
7. Det var loppemarked i Rundetårn. Vi gik og kiggede lidt i de forskellige boder, og der var ret meget pænt porcelæn. Men ingen af os hev penge op af lommen til noget loppeguld.

Efter turen oppe i de høje luftlag, var det tid til en kulturel oplevelse. Vi gik på Post & Tele Museum, hvor der var en del interaktive ting. Desværre fik jeg ikke taget nogle billeder, da jeg havde travlt med at kigge løs og suge oplevelserne til mig. Man kunne ringe til hinanden fra nogle telefonbokse, og man kunne konkurrere om at sms'e hurtigst på en Nokia 3310 - jeg har det i øvrigt stadigt i fingrene, da jeg tastede løs og vandt :-) Museet lukkede desværre, inden vi fik undersøgt det færdigt. Absolut et sted jeg gerne vil bruge mere tid, da jeg elsker måden at formidle kultur og historie på gennem interaktivitet.

8. Et af mine yndlingsbilleder! De her to betyder så sindssygt meget. Og her sidder vi på en rigtig hyggelig café, som var dagens søde oplevelse.
9. Vi gik til Vesterbro, handlede ind og lavede mad. Lækker mad med grøntsager, kylling og to gange ost. Rimelig ok menu i min verden. Efter aftensmad skruede vi op for DR, der viste børnenes melodi grand prix. Med det kørende i baggrunden snakkede og grinede vi.
10. Et nærbillede af den søde oplevelse fra caféen. Den her kage var voldsomt god. Citron, jordbær og marengs er lig med perfektion. Jeg må prøve at lave en lignende kage selv en dag. En god kop kaffe og godt selskab til, så bliver det ikke bedre.
11. Vores hyggebord. Der var chips, dip, slik og en god flaske på bordet. Senere fandt vi Captain Morgan drinks (nogle færdigblandede) frem, som smagte ganske godt. Det var ikke sulten, der trykkede, men jeg kunne slet ikke holde fingrene fra godterne.
12. Den sidste ting, der stod på fødselsdagskortet var en skål. Så det skulle vi selvfølgelig også nå. Vi gik ned på en bar og købte øl. Vi fik skålet, grinet og snakket endnu mere. Skulle jeg ikke op og på job dagen efter, så havde jeg været klar på langt flere bajere. Men sådan en enkelt var nu heller ikke helt skidt.

Det var en fantastisk fødselsdagsfejring, som varede mange og skønne timer. Jeg hoppede på en bus med min lejlighed som destination - fyldt op med venindekærlighed og gode minder. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar