mandag den 3. marts 2014

Shopping i februar

I mere end fire måneder har jeg holdt mine køb og nyerhvervelser op mod min shoppingstrategi og listen med de 30 ting, som jeg må købe inden for 12 måneder. Og jeg vil da lige gøre en, omend meget kortfattet, status over den forgangne måned.

Februar var en billig og velovervejet måned. Jeg havde fødselsdag den sidste dag i måneden, og jeg kom derfor en del på min ønskeseddel i stedet for at investere i det selv. Og min regel er, at en gave kun tæller som et køb (en streg på shoppinglisten), hvis tingen i forvejen står der. Det har fungeret rigtig godt for mig at tøve med at købe ting, fordi jeg jo ikke vidste, om de gemte sig bag det glitrende papir til min fødselsdag - og flere af dem, som jeg så ikke fik, har jeg ikke skænket en tanke siden. Langt det meste af det, jeg har savlet over i februar, kan jeg altså snildt undvære.

Februar 2014 - 0 køb, 0 fejlkøb, 0 basiskøb, 1 gavebytte = 0 (af de 30 items)
Forbrug: 1170 (gavebytte) og 0 kroner i porto (der var inklusiv ved køb over 500 kroner)

Sorte læderstøvler fra Billi Bi, 1300, 1170 kroner

Det eneste, det blev til i februar var et par læderstøvler, som var en byttevarer. Jeg fik et par andre Billi Bi støvler i julegave, og jeg vaklede LÆNGE mellem, om jeg skulle beholde dem eller købe dem, som jeg oprindeligt havde ønsket mig. Begge par var virkelig anvendelige og pæne. Jeg fik derfor pengene tilbage for støvlerne inden for returneringstiden, så jeg i ro og fred kunne træffe en beslutning. Godt nok er det ikke en livsvigtig og kæmpe konsekventbefængt beslutning, men det er trods alt et par støvler til over tusinde kroner, og så vil jeg altså gerne have tænkt tingene igennem. Derfor var det også først her i februar, at jeg fik klikket dem hjem. De er ankommet, og jeg har haft dem på stort set lige siden. De tæller ikke som et køb, da de var en gave og ikke stod på min liste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar