søndag den 13. juli 2014

På det seneste...

Det er tid til at øse ud af mine smågrynede mobilindfangee momenter. I virkeligheden burde jeg bare snart lave disse indlæg til rene madopdateringer, for som altid er godt til ganen meget kraftigt repræsenteret på collagen. Mad er altså også en vigtig del af ens minder og stemningen omkring måltidet kan nærmest fremkaldes igen - eller er det bare mig?

Der er lidt blandet fra min og kærestens tur til Hellerup og København, et voldsomt regnskyl, bowling og andre sindsoprivende sager, som jeg har spenderet min tid på for nyligt.


  • Jeg tabte stort: Svigermor havde købt en deal, så vi alle skulle ud at bowle. Vi var otte af sted, og det var drøn sjovt. Jeg endte på en helt indiskutabel og klokkeklar ottende plads. Men jeg havde nu heller ikke forventet andet, og heldigvis er jeg typen, der først for alvor går op i at vinde, når jeg kan se, at det er realistisk. Hvis jeg er den absolut dårligste, så tager jeg det ikke så tungt.
  • En ordentlig omgang regnvejr: Efter en del timer på læsesalen begav jeg mig ud i det vildeste regnvejr. Jeg kunne ikke trække den til efter kæmpebygen, da jeg skulle i fitness med en veninde og træne på et hold. Så der var ingen vej udenom. Og jeg var g-e-n-n-e-m-b-l-ø-d-t, da jeg endeligt ramte lejligheden.
  • Nem og lækker menu: Stærk inspireret af denne opskrift, fik vi den nemmeste mad en aften, hvor jeg kom sent hjem på grund af fitness. Frisk pasta, parmaskinke i ovnen,  olivenolie, cherrytomater, frisk basilikum, frisk parmesan og ristede cashewnødder. Virkelig nemt og lækkert
  • My savior!: Vi ville på Bakken og nyde det skønne solskinsvejr. Jeg vågnede desværre med ubegribelig træls kvalme og hovedpine. Fik hanket op i mig selv, og vi kom af sted. Men vi kunne ikke rigtig prøve noget, da jeg havde det så skidt. Ud af den blå luft fik jeg lyst til at køle ned med en is, og da jeg ikke rigtig havde fået frokost, var der ikke så mange overvejelser for og imod. Jeg bestilte med lakrids og rabarber - mums! Kort tid efter var jeg langt mere frisk, så ind i mellem er to kugler is altså bare det helt rigtige valg.
  • Hyggelig gåtur: Med mit nyvundne overskud, travede vi op mod Eremitageslottet. Det var en hyggelig gåtur med masser af dyreliv omkring os. Og der var faktisk ikke rigtig andre ude at gå samtidigt, så der var helt roligt og fredeligt.
  • Et lille hvil...: Vi satte os ved slottet og nød udsigten. Gåturen tilbage virkede en smule lang, så vi ladede lige op og hvilede bentøjet lidt.
  • Forretten: Kæresten havde bestilt bord på Madklubben på Vesterbro. Vi var lige ved at aflyse grundet min trælse tilstand tidligere, men vi så tiden an. Og gudskelov for det! Jeg havde det helt fint om aftenen, og vi røg begge på en treretters. Til forret fik jeg et bræt med blandet lækkert kød, små kartofler og basilikumcreme. Vi delte også noget lækkert brød inden og til vores forret.
  • Lam til hovedret: Jeg valgte lam til hovedret, mens kæresten kastede sig over burgeren. Jeg smagte lidt og er enig med kæresten, den var suveræn. Det var min ret nu også. Lammet smagte virkelig godt, de friske ærter og de andre grøntsager var så lækre sammen med lidt sovs.
  • God afslutning: Aftenen kunne ikke slutte på smukkere vis. Jordbærdessert er og bliver et hit i min bog, og denne var eddermame lækker. I øvrigt er priserne på Madklubben helt igennem fair! Omend mit glas vin var lidt dyrt og min forret kostede ekstra, hvilket tjeneren ikke lige sagde, da jeg spurgte om dagens forret. Men det var det hele værd :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar