torsdag den 10. juli 2014

Sommerudflugt på to hjul




I går nød jeg en totalt specialefri dag. Kæresten og jeg havde aftalt, at jeg hev en dag ud af min specialetidsplan, hvor vi kunne lave noget hyggeligt sammen. Og det var i den grad tiltrængt, at jeg ikke skulle sidde i timevis på en varm og indelukket læsesal.

Vi lavede lækre rugbrødssandwiches med ristet rugbrød, pakkede lidt frugt og en masse vand, og så steg vi ellers på toget med vores cykler. Vi hoppede af toget på Midtfyn, og så begyndte vi ellers at træde i pedalerne. For pokker, hvor var det varmt i går. Og så blæste det så vanvittigt meget, at jeg sjældent har oplevet noget lignende - nok især, fordi vi cyklede rundt ude på landet blandt marker, hvor der intet læ er. Efter lidt over 20 kilometers tilbagelagt på de tohjulede, holdt vi ind ved en stor sø og tankede depoterne op med frokost og drikkelse. Jeg var allerede godt brugt på dette tidspunkt, og vi var kun nået halvvejs!

Den sidste halvdel af cykelturen var præget af alt for mange bakker (hvordan kan de freaking alle sammen gå op ad, og næsten aldrig ned!?) og enormt meget modvind. Jeg var faktisk ved at kaste cykelkurven i ringen og give op, men det nyttede jo ikke rigtig så meget, når vi stod ude i ingenting. Så jeg trådte videre, og pludseligt var vi nået frem til den station, vi skulle tage toget fra. Selvom det havde været hårdt, så var det fedt at have gjort det og hyggeligt at have nydt lidt vind i håret og syre i benene sammen med kæresten.

Vi købte fluks en velfortjent is hver at køle lidt ned på. Da vi ramte vores lejlighed igen kunne jeg lige nå at smide de ømme stænger lidt op, inden jeg skulle til børnefødselsdag ved en venindes datter. Det var skøn fødselsdag, og da jeg cyklede hjem lidt over klokken ti i går aftes var det altså med luftning af skinkerne og bare arme. Så er det dæleme da blevet sommer, hva? Nyder I varmen, er I ved at smelte eller hvordan bruger I disse sommerdage?

2 kommentarer:

  1. Uhm, en is eller to kunne jeg godt lige klare her i heden.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Puha, det lyder helt forfærdeligt hårdt - men også hyggeligt! :)

    Vi valgte at tage en dukkert i varmen i går i stedet :)

    SvarSlet