tirsdag den 26. august 2014

Blandede Berlin-bolcher // Dag 4

Lige nu sidder jeg på universitetets læsesal og burde være dybt begravet i metodeafsnittet om kvantitativ indholdsanalyse og kvalitative forskningsinterviews. I stedet har jeg holdt en (alt for lang) frokostpause, hvor jeg drømte mig tilbage til Berlin. Jeg blev jo aldrig færdig med at vise billeder fra vores tur, som vi var på for cirka tre måneder siden. Hvor kunne jeg dog snildt pakke en weekendtaske og drage af sted igen med det samme!

Vi brugte den sidste dag på at nyde hotellets lækre morgenmad, pakke alt vores habengut sammen, og så drog vi mod Prenzlauer Berg. Der er et stort marked hver søndag, som vi brugte lidt timer på. Det kan anbefales, og vi tager helt sikkert dertil igen, næste gang vi besøger den tyske hovedstad. Først gik vi dog lidt rundt i bydelen, som virkelig er fin og hyggeligt. Derefter indtog vi det omtalte marked, hvorefter vi fik lidt frokost og tøffede så hjem mod Danmark i vores lille bil.

Klar, parat, billedspam!

En indpakket cykel...

Flot bygning, hvor der var et børnearrangement, som vi dog ikke deltog i

I love Ampelmann!

Der er så hyggeligt i Prenzlauer Berg

Gadebillede fra området

Starten af det, ret så, store marked

Et lille snapshot af mig, der er klar til at snage løs i de mange stande

En jakkestand med pelse, hvis man lige synes, man manglede sådan en fætter

Utalligt mange ure - mere eller mindre kønne

En møbelstand. Vi kunne snildt have købt et møbel eller to med hjem til lejligheden. Vi orkede dog ikke at slæbe det med  U-bahn

Sjove og gamle kameraer. Jeg kunne have brugt timevis ved de mange små stande med guld og skrammel på bordene

Vi sagde farvel til Tyskland og drønede over den danske grænse. Jeg kunne virkelig godt tage en tur mere sydpå!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar