onsdag den 10. september 2014

For et år siden

Sådan nogle tilbageblik er altså hyggelige både at lave og læse hos andre, synes jeg. Og derfor var jeg lige et smut i septemberarkivet for 2013 for at se, hvad jeg fordrev tiden for et år tilbage. Der var både en fantastisk rejse, dårligt mandagshumør, en ægte efterårsret og jeg fik fortalt om vores forlovelse, selvom den allerede der var lidt old news og med to måneder på bagen.






Vi var et smut på vestkysten i USA, og den rejse blev jeg slet ikke færdig med at beskrive og vise billeder af herinde. Jeg har dog ofte set billederne igennem på min computer, og drømmer mig virkelig tilbage til den tur. Den var så fantastisk, imponerende og alle vores mindre uheld gjorde den bare unik og mindeværdig. Faktisk rejser manden og jeg allerede til San Fransisco igen i næste måned, hvor han skal på en konference derovre. Jeg skal bedrive tiden med specialeskriveri og ikke mindst indtagelse af Starbucks-kaffe, lækker morgenmad, og så skal jeg nok også shoppe en lille bitte smule. I kan læse mere om besøget i San Francisco i 2013 lige her og her, og jeg glæder mig allerede helt vildt til at gense byen. Hjemrejsen fra vores roadtrip var fra Los Angeles, hvor vi fløj hjemad. I kan læse om hjemrejsen her, der både inkluderede nyindkøbte afslapningsbukser og Converse, nødder, alt for godt vejr at sige farvel til, Disney-klassiker og en god gedigen omgang smørebrød.

Jeg legede også med bloggens design, og jeg har faktisk holdt mere eller mindre fast ved det, som jeg endte med i den omgang layout-roderi, I kan læse om her. Jeg går dog og overvejer lidt at ændre det igen. Det er næsten som at gå til frisøren og komme ud med en ny frisure, man føler det er lidt som noget helt nyt, selvom det jo bare er ens gamle hår (eller i dette tilfælde min efterhånden gamle blog), der bliver shinet lidt op. En ny header skal der i hvert fald til på et tidspunkt.



Kæresten, nu manden, friede til mig i juli måned. I al sommerferiehast glemte jeg annoncere det herinde, så det gjorde jeg i september. Vi blev gift i august i år, og jeg er ikke blevet mindre lykkelig siden indlægget om forlovelsen, som I kan læse her.



Der ud over blev der serveret hokkaidosuppe i det lille hjem, hvilket ikke behagede alle smagsløg på adressen. Jeg elskede dog suppen og kunne snildt finde på at lave den igen, teste en anden opskrift eller lave suppe med et andet græskar end lige hokkaido. Efterårets retter er blandt mine yndlings, og suppe er både relativt nemt (dog ikke at skrælle det skide græskar, så det droppede jeg altså) og sundt. I kan læse om suppen og se opskriften lige her. Måneden sluttede af med en ordentligt portion dårligt humør og øv-fornemmelse. Der var vaskeægte mandagshumør på bloggen i indlægget her, men det skal der dæleme også være plads til i ny og næ, ik'? Selvom jeg godt selv kan småklukke og tænke "brokkerøv" over flere af indlæggets udbrud nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar