mandag den 15. september 2014

Madplanlægning

Det giver virkelig overskud i hverdagen i de uger, hvor aftensmaden er planlagt. Elsker ikke at skulle handle i al hast hver eneste aften, helt idéforladt og med rumlende mave. Her til aften fik jeg kæresten lokket med ud efter ugens indkøb, så jeg vil lige dele denne uges madplan herinde. Jeg planlægger aldrig weekenderne, da vi gerne vil have plads til lidt spontanitet og eventuelt at kunne skubbe et af ugens måltider til weekenden.

Mandag: Kæresten spiser rugbrødsmadder og jeg spiser müsli med mælk
Tirsdag: Aspargessuppe med oksekødsboller (den nemme løsning med suppe fra Mou) og hjemmebagt grovbrød
Onsdag: Osso buco med rodfrugtmos
Torsdag: Kyllingefileter med ovnbagt rodfrugter og en salat
Fredag: Rester eller rugbrødsmadder

Det er en nem uge rent madmæssigt, og så er der lidt efterårsstemning over simreretten osso buco. Jeg elsker simremad, og så er jeg desuden ret vild med rodfrugtmos. I Rema1000 er der et halvt kilo økologiske bland-selv-rodfrugter for fire kroner, det er altså billigt og lækkert, synes jeg! Skal I have noget lækkert i denne uge? Laver I overhovedet madplaner? Jeg er blevet inkarneret fan af at planlægge vores aftensmad, så der stadig er plads til ændringer i planerne og spontanitet, men hvor hoveddelen af ugens madindkøb er overstået på én gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar