fredag den 12. september 2014

Min lakridslast

Man fristes måske til at tro, at jeg har en skjult og lettere sponsoreret dagsorden med dette indlæg. Well, det har jeg så absolut ikke. Min blog er på ingen måder i den størrelsesorden, hvor man får kastet gratis ting i nakken. Jeg har bare en flydende last, som jeg vil tippe jer læsere om. I virkeligheden har jeg nok en helt overordnet lakridslast, da det altid sniger sig med i bland-selv-posen i rå mængder og alskens afskygninger, men i dag er det altså med fokus på den flydende og varme af slagsen.

Nu når vi går mod koldere tider, bliver det jo endnu mere legitimt at koge vand på elkedlen og hælder det over et thebrev. Sandheden er, at jeg drikker the året rundt og ikke kun gør det for at holde varmen, eller når jeg er syg (det er vist en typisk mande-holdning, at the er forbeholdt ondt i halsen). Både kaffe og the glider nemt ned hos mig, og jeg har altså fundet min favoritthe, som jeg vil oplyse jer om. Godt nok kan man blive lidt lang i betrækket over, at der skal proppes lakrids i alting. Det sniger sig ind i de mest mulige og umulige produkter. Men lakridsthe er jo ikke noget nyt fænomen, og lige præcis i denne afdeling synes jeg bestemt, at lakrids hører hjemme. Jeg har prøvet adskillelige udgaver, men ingen er kommet i nærheden af denne fra Pickwick. Blandt andet blev jeg fristet af en billigere udgave i Søstrene Grene, men det var slet slet slet ikke det samme.




Da jeg hældte en kop op i går og krøb under tæppet på sofaen knipsede jeg lige nogle billeder af sofabordet. Måske er tre billeder af en skide kop varmt vand med smag lige i overkanten, men jeg elsker både at tage billeder og efterfølgende at lege med redigeringsprocessen, så jeg valgte at blæse på begrænsningens kunst. Sådan en sofasumpestund er altså ind i mellem undervurderet. Nøj, hvor var det hyggeligt at nyde min yndlingsthe og komme helt ned i gear. Og det er jo såre simpelt at lave sig et krus yndlingsdrik og suge roen helt ned i maven.


Jeg var lige ved at lave mig et krus mere, da jeg ramte bunden på dette. Men jeg sparer lidt på lakridsdrikken, så der er til et langt stykke tid i pakken, og så det smager af lidt selvforkælelse (havde nær skrevet selvforkølelse, haha!), når jeg skænker mig en kop.

Mit thekrus på billederne er forresten fra Royal Copenhagen, og jeg har det i en masse forskellige farver. Det er lidt hyggeligt at kigge ind i skabet og vælge, om jeg er i det gule, pink, koralfarvede, mørkegrønne, grå, lysebæå eller måske endda røde humør. Jeg har ikke talt mine krus, men jeg har vel en ti stykker at vælge imellem, og jeg knuselsker dem alle. Har I også en yndlingsdrik og nogle yndlingskrus?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar