tirsdag den 28. oktober 2014

Glimt fra San Francisco

Læsesalen er endnu en gang indtaget. Denne gang med en god mængde jetlag og dermed endnu mere hang til overspringshandlinger, haha. Vi fløj hjem fra San Francisco søndag aften (amerikansk tid) og landede i Danmark igen mandag eftermiddag (dansk tid). En flyvetur på lige knap elleve timer og en tidsforskel på ni timer, dog kun otte på hjemturen grundet skift til vintertid, kan altså mærkes dagen derpå. I går aftes var hverken manden eller jeg ret meget værd, så vi flød ud på sofaen og gik tidligt i seng.

Nu står den på hverdagens trummerum med specialeskrivning og lidt spændende møder, blandt andet et i aften med en pop up julebutik, som jeg er involveret i. Kiggede dog lige min mobil igennem og fandt nogle glimt af den skønne by, som jeg vil dele med jer. Det var virkelig tiltrængt og rart med et afbræk i USA, og vi nød dagene derovre. Fredag havde manden fødselsdag, så der holdt jeg specialefri det meste af dagen. Lørdag og søndag nåede vi også at opleve byen sammen, inden vi checkede ind i lufthavnen og tog tilbage til det efterår og regnvejr i Danmark.



1 // Vi led begge to af jetlag, så vi startede en tidlig mandag morgen klokken 06 med en tur i udendørs swimmingpool og spabad i midten af San Francisco. Sådan måtte hver eneste morgen gerne starte for min skyld!
2 // Det er umuligt ikke at forelske sig i et utal af ting og sager, når man besøger en amerikansk storby. Særligt i deres kæmpe (kan ikke huske om det var 4 eller 6 etagers) Nike Store kunne jeg have lagt en formue. Faldt pladask for disse lækre sneakers, som kun kostede 85 dollars, hvilket er under 500 kroner. Herhjemme koster de 750 kroner. Desværre er sneakers ikke lige det, jeg mangler allermest, så jeg ville ikke brug et af mine shoppinglistekøb på dem. Eller nogle af de 4-5 andre modeller og farvekombinationer, jeg hungrede efter.
3 // Jeg skal lige love for, at der var dømt amerikansk julestemning på øverste etage i Macy's shoppecenter. På den ene side var det alt for meget og overdrevet til min smag, og på den anden side blev jeg i mega godt humør og julestemning af deres kæmpe udstilling og mange varer. Den lille bulldog til at hænge på juletræet var grim og sød på samme tid. Jeg holdt mig i skindet, og købte ingen af de store og sjove juledimser med hjem. Nøj, hvor jeg ønsker mig en lille fransk bulldog.
4 // En aften ved Fisherman's Wharf var himlen helt ubeskrivelig. Billedet taler vist for sig selv - helt uden redigering, filter eller andet nymodens stads.
5 // Mad og drikke i lange baner. Jeg har langt fra fotograferet alt, hvad vi spiste og drak os igennem. Det er noget af det jeg elsker ved at være i udlandet - at smage på og prøve en masse, som man ikke kan få herhjemme. Vi nød ægte amerikansk morgenmad, hvor pandekager er et virkelig vigtigt element, haha. Vi fik de fineste mini-cupcakes fra en butik nær vores hotel. Min var pumpkin spice og med osteglasur og mandens var en oreo-udgave. Jeg fik clam chowder, som er noget muslinge-suppe-værk serveret i en surdejsbolle. På fiskerestauranten var der den flotteste udsigt ud over havnen, og hvis man ikke kunne se den godt nok, så havde hvert bord en kikkert. Lidt sundt blev det også til med en økologisk juice på et stort mad- og drikkemarked. Min var med blåbær og acai, og den smagte friskt og lækkert.
6 // På mandens fødselsdag lejede vi cykler og cyklede over Golden Gate Bridge. På den anden side af broen tog jeg et billede ud over San Francisco. Det er virkelig en flot by!

2 kommentarer:

  1. Skønne fotos - ser og lyder bare så herligt!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det bare fantastisk det hele! :)

    SvarSlet