torsdag den 23. oktober 2014

Lidt lune striksager

Det er dømt efterår med regn og køligere temperaturer (omend vi nyder solskin og 18-20 grader her i San Francisco). Og i år pønser jeg i den grad på at udvide garderoben med lun og lækker strik. Jeg har ikke meget af den slags i forvejen, og den enkelte i god kvalitet, som jeg ejer, bliver skambrugt. Så der kunne godt være plads til en mere, som kunne aflaste den blå lammeuldssag. 

Jeg har søgt på Zalando, og for filan hvor poppede der mange drønflotte striksager frem. Da jeg gerne vil have noget, som er nogenlunde varmt og lækkert, indstillede jeg søgning til, at bluserne skulle indeholde kashmir, uld og/eller mohair. Dog er der nogle af bluserne, hvor det kun er få procent, der består af disse materialer. Der er flere fine end dem på collagen, men jeg måtte jo begrænse mig en smule :-) Får sådan en lyst til at krybe en af disse vamsede lækkerheder, lytte til regn på ruden og nyde et godt krus lakridsthe (og måske lidt kage oven i købet). Er I også med på striksavlerierne denne sæson?

1. // 2. // 3. // 4. // 5. // 6. // 7. // 8. // 9. // 10. // 11. // 12. // 13. // 14. // 15. // 16. // 17. // 18. // 19. // 20. // 21. // 22.

Umiddelbart er jeg ret vild med nummer 7, 10, 13, 18, 19 og 21. Men ingen af strikkene fra collagen ville blive afvist ved min skabslåge, hvis de trængte sig på! Har I en favorit? 

Jeg er faktisk overbevist om, at et af mine næste køb skal være en varm strik. Det er bare lige med at beslutte sig for farve, materiale og ikke mindst pasform. Ofte har jeg en helt specifik tanke oppe i hovedet om, hvordan den perfekte strik ser ud, og den er sjældent lige til at finde i butikkerne eller diverse webshops ;-)

1 kommentar:

  1. Jeg er helt vild med nr. 13! Resten er til gengæld ikke så meget mig... :)

    Jeg glæder mig til at hoppe i min hjemmestrikkede fødselsdagsgave til gengæld! :)

    SvarSlet