søndag den 19. oktober 2014

Mit andet hjem

Specialeskrivning fylder en del for tiden, da jeg skal aflevere en ordentlig bunke kloge ord midt i december. Lige nu sidder jeg dog i San Francisco og arbejder i stedet for på universitets læsesal, men det er en hel anden snak og opholdet her (hvor jeg dog stadig skal arbejde på specialet) må blive i indlæg for sig selv.

Jeg har booket en specialeplads ude på universitetet, hvor jeg derfor har en lille bås som denne stillet til rådighed på læsesalen. Der er ikke så meget fancy over pladsen, men jeg ville lige vise jer, hvor jeg bruger en god portion af mine timer, da det trods alt er en stor del af min hverdag. Og ikke mindst, hvad jeg slæber med ud på "kontoret".


Mine speciale-essentials består primært af en god, rummelig taske, min computer (den er sådan cirka helt uundværlig), kuglepen og kalender samt en papirsblok, som lå i tasken, da jeg forevigede min specialeplads, et varmt halstørklæde, da temperaturen svinger en del i lokalet, høretelefoner (jeg freaking hader at transskribere, men det kræver min opgave altså), læderjakken, der bor på mig indtil frost og kulde kræver vinterjakken tages i brug, en oplader så computeren kan overleve og typisk også en til mobilen og ikke mindst en kop kaffe fra kantinen. Så er jeg godt kørende, og sådan her tilbringer jeg en normal "arbejdsdag". At jeg så kun er effektiv et par timer om dagen og har en uendelig lang liste med overspringshandlinger, lader vi lige ligge.

Inden længe regner jeg med at dekorere lidt på den lille væg, som tasken står op ad. Det er nemlig totalt smart indrettet, og det er en oplagstavle. Tænker både at bruge den til praktiske ting og danne overblik over min specialeproces, men også mere hyggelige, fine og sjove ting, som gør timerne knap så lange og kedelige. Mon ikke også, der er plads til lidt julestemning, når den tid kommer? I think so.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar