torsdag den 9. oktober 2014

Septembershopping

Sidste måned var meget rolig rent shoppingmæssigt. Det blev til to erstatningskøb og intet andet. Men nu trænger jeg godt nok også snart til at købe lidt nyt til garderoben. Jeg skal bare lige have lavet en ordentlig status over indholdet i mit klædeskabet og lagt hjernen (og hjertet, haha) lidt i blød for at finde frem til, hvad jeg virkelig står og mangler på de råkolde efterårs- og vintermorgener. Jeg er ret sikker på, at jeg skal eje noget mere i uld og også en lang cardigan, meget gerne en kombination af de to ting.

September 2014 - 2 køb, 0 fejlkøb, 0 basiskøb, 2 erstatningskøb, 0 returvare = 0 (af de 30 items)
Forbrug: 106 kroner og 0 kroner i porto


Pure Active BB Cream fra Garnier, 56,- (På tilbud. Husker ikke normalprisen)
Stay Matte pudder fra Rimmel, 50,-

Min shoppingliste ser nu således ud:
  1. En sort, navy eller grå strikkjole
  2. Sorte eller nude læderballerinaer
  3. Sort hverdagsskjorte
  4. Grå, navy, sort eller bordeauz kashmirbluse
  5. Gråt uldtørklæde
  6. Lædertaske til hverdagsbrug
  7. Draperet nederdel
  8. Kjole med drapering
  9. Lædersandaler
  10. Øreringe i oxideret sølvfarve
  11. Grå eller sort basis t-shirt. Evt. med drapering
  12. Sandaler med hæl
  13. En rød neglelak (som jeg dog måtte returnere igen grundet allergi)
  14. Leopardprintet halstørklæde i grålige nuancer (overvejer et uld- og silkehalstørklæde med knap så meget print i stedet)
  15. Vinterjakke i sort, grå eller navy. Skal have lommer
  16. Shorts i løsere pasform evt. med print i navy, armygrøn eller grå
  17. Sports bh
  18. En sommerkjole
  19. Festkjole med ærmer
  20. Ray Ban solbriller i modellen Erika
  21. Ganni højhælede støvletter i navyblå
  22. Jumpsuit i sort eller grå
  23. Læbestift i nude eller rosa farve
  24. Grå, navy eller sort hverdagscardigan med lange og stramme ærmer, knapper og rund hals
  25. 6 andre ting
    1) Blå lammeuldsbluse
    2) Depend Gellack startkit (som jeg måtte returnere grundet allergi)
    3) Stine Goya cardigan/jakke med peplum

Jeg må altså fortsat købe 11 ting, før jeg ramme grænsen på de 30. Og når vi når 1. november om under en måned, har jeg været i gang i et år. Så jeg har altså på sin vis 11 køb at gøre godt med her i oktober. Hvilket jeg dog slet ikke tror, jeg får brug for (eller råd til, haha). Det har været enormt lærerigt at have dette projekt kørende i de sidste 11 måneder, inspireret af hende her. Jeg har virkelig fundet frem til, hvad der fungerer allerbedst for mig i mit tøjskab (og i min make up pung), hvor meget jeg impulsshoppede før, og ikke mindst, hvad jeg virkelig mangler i min garderobe.

Shoppinglisten er dog ikke helt opdateret i forhold til den kommende sæson. Jeg skal have skiftet lædersandaler og sommerkjole ud med noget, der giver mere mening i forhold til kommende sæson. Det som jeg pønser allermest på at anskaffe mig i øjeblikket er:

- Lang og ulden cardigan i mørkegrå
- Lædernederdel (Mango har blandt andet en flot en til 500,-)
- Halstørklæde i en blanding af uld og silke i afdæmpede farver/print
- Uldjakke i mørkegrå. Jeg kan bare slet ikke finde en, der lever op til det billede, jeg har i hovedet
- Hverdagscardigan (nummer 24 på listen) med god pasform
- Shorts med blondekant, som kan bruges her til efteråret med strømpebukser under og til sommer med bare ben
- Lille lædertaske med lynlåslukning i sort, grå eller mørkeblå, som man kan have over skulderen. Med plads til mobil, pung, nøgler, en lille kalender og en læbepomade
- Endnu en draperet kjole. Jeg bruger min sorte helt usandsynligt meget og er så glad for den
- Sort, grå eller navy skjorte med god pasform, der både kan bruges til hverdag og fest
- Højtaljede jeans. Jeg bruger dem jeg har i småslidt sort vask rigtig meget. Så nogen i en lignende, og dog alligevel anderledes, vask ville være perfekt
- Varm hue i råhvid, lysegrå eller sort med lille pelslignende kvast

... Og så var der alligevel til de 11 køb ;-) Nu må vi se, hvor meget jeg får anskaffet mig. Alle ovenstående ting vil i hvert fald være ret praktisk og basisagtige køb, som vil få min nuværende garderobe til at hænge rigtig fint sammen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar