mandag den 6. oktober 2014

Ugens madplan

Det giver altså overskud i hverdagen, når aftensmaden er planlagt på forhånd, og køleskabet er fyldt med de ingredienser, der skal bruges. Derfor droppede jeg lige specialet her til formiddag for i stedet at lave denne uges madplan og drøne i Rema1000 for at proppe i indkøbsvognen. Denne uge er forholdsvis nem, da jeg spiser alene hjemme to af dagene, vi havde en ret fra sidste uge, som vi ikke fik spist, og vi skal til fødselsdag i weekenden.

Mandag: Risengrød. Jeg spiser alene hjemme, det er en af mine livretter og manden afskyr det :-)
Tirsdag: Rugbrød. Jeg spiser igen alene hjemme og har handlet lidt blandet pålæg ind (æg, tunsalat, smøreost, kyllingebryst)
Onsdag: Andebryst med rodfrugtmos og en rødkålssalat med valnødder, appelsin og balsamicoeddike
Torsdag: Suppe (asparges med kødboller fra Mou) og hjemmebagte grovboller
Fredag: Kylling med chorizo efter Tines opskrift her. Vi får ris og bønnesalat med avokado, tomater og mozzarella til
Lørdag: Vi er til fødselsdag og ved ikke, om vi spiser hjemme
Søndag: Hvis vi ikke har spist retten lørdag, står den på svinemørbrad, ovnkartofler og tomatsalat

Laver I madplaner? Jeg er vild med ikke at skulle bruge tid og energi på at opfinde aftenens måltid hver dag og nå at handle ind. Det er langt nemmere at handle ind på én gang og så måske supplere en enkelt gang med mælk, frugt, pålæg eller lignende. Jeg har handlet ind for cirka 330 kroner, som også inkluderer morgenmad, mælk og frugt. Vi havde dog ingredienser til onsdagens ret på forhånd.

2 kommentarer:

  1. Mmm... sikke en lækker madplan. Er spændt på at høre, hvad du siger til chorizo-kyllingen ;)
    Jeg elsker også at lave madplaner. Det er skønt med overblik i hverdagen, ingen dumme indkøb, det er tid- og pengebesparende og for mig er det en hjælp at sætte maden i system. Så får vi spist meget mere varieret end de uger, hvor vi ikke laver madplan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lavet kyllingeopskriften før, og den smager rigtig fint :-) Glæder mig allerede til den igen.

      Der er dog kommet lidt ændringer, da vi tager ud i morgen og indløser et gavekort til café og biograf. Og lørdag spiser en ekstra med. Så selvom jeg sætter i system og planlægger, så sker der altid uventede ting. Men det skal der også være plads til.

      Vi spiser også meget mere varieret og til billigere penge, når jeg først får det planlagt. Din madplan ser også rigtig lækker ud!

      /Line

      Slet