onsdag den 22. april 2015

Laks med spinat og soltørrede tomater

I går aftes lavede jeg en nem og velsmagende omgang aftensmad, som jeg vil dele med jer herinde. Når jeg bor alene, så gider jeg sjældent lave kompliceret eller tidskrævende måltider. Derfor ledte jeg efter en nem opskrift, hvor jeg kunne få brugt den laksefilet og det spinat, der fyldte i fryseren. Min opskrift endte med at være meget inspireret af denne, men jeg har dog ændret en smule.

Det smagte overraskende godt i forhold til, hvor simpel en ret det er. Jeg forestiller mig også, at fennikel, porrer eller squash ville være et lækkert bidrag til denne ret. Det må jeg afprøve næste gang. Det er i hvert fald ikke sidste gang, jeg laver denne opskrift, hvor retten stort set passer sig selv i ovnen.



Ingredienser
En laksefilet
4-5 klumper frossen spinat
1 rødløg
5-6 soltørrede tomater
Ca. 2 dl madlavningsfløde
Olie
Brune ris

Fremgangsmåde
Tænd ovnen på 150 grader. Sæt vand over til de brune ris og tilsæt dem, når det koger. Kog dem ved svag varme efter anvisning på pakken. Rødløget og de soltørrede tomater finthakkes. Kom olie i en gryde og steg løg og soltørrede tomater et par minutter. Tilsæt spinatklumperne, skru ned på middel-lav varme og lad dem tø op i gryden. Når spinaten er tøet lægges grydens indhold som bund i et ovnfast fad. Læg laksen oven på og hæld fløden ved. Sæt fadet i ovnen og giv det ca. 30 minutter.

1 kommentar: