torsdag den 16. april 2015

Make up favoritter

Ironisk nok har jeg i dag slet ikke haft make up på. Alligevel skal dagens skribleri herinde omhandler make up, sminke, krigsmaling, beauty... For jeg har gravet mine ultimative yndlingsprodukter lige for tiden frem, som er dem, der oftest er med til at gøre mig menneskelig at se på.

Jeg er ret ny på hele skønhedsområdet. Faktisk er det mere undtagelsen end reglen, at jeg fjerner min make up. Oftest er jeg alt for træt, og en smule ligeglad, når det bliver sengetid. Renseprodukter ejer jeg heller ikke ret meget af - dog er jeg for nyligt blevet fan af micellar water, lige pt. en variant fra Nivea, som jeg bruger til at fjerne min make up (som oftest om morgenen, inden jeg hopper i bad) og friske huden lidt op. Det vildeste man ellers kommer skønhedsprodukter i mit skab er en fugtighedscreme.

Det er absolut heller ikke alle nedenstående produkter, der bliver klasket i mit ansigt dagligt. På en almindelig hverdag ville jeg nok holde mig til concealer, foundation, blush, pudder, lidt øjenskygge eller eyeliner og mascara. Andre dage holder jeg mig til concealer, mascara og lidt blush. Jeg er blevet bedre til at bruge en neutral læbestift ofte, men det kommer langt fra på hver dag, ligesom jeg ikke altid bruger tid på at tegne mine øjenbryn lidt op.

Jeg har samlet de produkter, som jeg er allergladest for og vil lige give jer et indblik i, hvad der hitter i min make up samling. Der er både smådyre og tæskebillige produkter iblandt, så jeg har ikke en udpræget holdning til, at jeg kun går efter high end eller high street. En del af produkterne er i øvrigt købt i USA, hvor mange mærker er en del billigere end herhjemme.

  1. Brow Wiz fra Anastasia. Det bedste øjenbrynsprodukt, jeg nogensinde har prøvet. Det er relativt dyrt, men det er pengene værd. I den ene ende er der en lille børste og i den anden en lille farvet "stift", som man tegner brynene op med. Den er så lille, at man kan lave præcise strøg og tegne brynet hår for hår. Jeg bruger det dog ikke til at ændre på brynets form, men til at udfylde lidt huller og give dem lidt farve.
  2. Colorstay foundation fra Revlon. Jeg har den i udgaven, der er til normal/tør hud. I starten fungerede den slet ikke for mig, men når jeg bruger en primer og børsten fra Real Techniques, så giver den en fin dækning og lægger sig rigtig pænt på min hud. Den er ikke fuldt dækkende, så ens hud ser stadig levende og ikke komplet malet ud. Eneste minus er, at den ikke kommer med en pumpe, så man skal hælde produktet ud, hvilket kan ende med noget være griseri.
  3. Expert Face Brush fra Real Techniques. Den fungerer virkelig godt til at både påføre og efterfølgende blende flydende foundation eller BB-creme. Jeg fatter ikke, hvordan jeg lagde min flydende make up base før.
  4. Powder Blush fra NYX. Den min favorit, da den lever op til mine to krav til en blush: giver perfekt mængde farve (ikke for voldsom og unaturlig, bare lidt hint af farve) og er nem at arbejde med og få blendet sammen med resten af basen. Farven er Dusty Rose, som hverken er for pink eller koral. Den er mat og ser naturlig ud på mine kinder.
  5. Kate Moss Lasting Finish Matte Lipstick fra Rimmel. Min ultimative yndlingslæbestift, som der ikke er meget tilbage af. Og den lader til at være konstant udsolgt! Farven er ret neutral og rød-brunlig. Som navnet antyder er det en mat læbestift, hvilket jeg er kæmpe fan af, da det giver et mere afdæmpet udtryk end en masse glimmer og shine. Det er den læbestift, der holder allerbedst på mine læber og samtidigt er behagelig at have på, da den ikke udtørrer. Jeg har den i farven 105.
  6. Studio Baked Blush fra e.l.f. Der er for meget glimmer i produktet til, at jeg bare fyrer løs på æblekinderne. I stedet lægger jeg det ofte på mine kindben lige over min almindelig blush og bruger det altså som en kombination af highlighter og blush. Til prisen er jeg meget tilfreds med blushen, men man skal være liiidt varsom med at få for meget på børsten.
  7. Black Eyeliner Pen fra Nilens Jord. Jeg er en klovn til at lægge eyeliner, og jeg øver mig stadig. Med en filt-tip eyeliner går det dog nemmere end ellers, og jeg er svært glad for denne sorte version fra Nilens Jord.
  8. Wake Me Up Concealer fra Rimmel. Lidt dækning skal der til under øjnene og på urenheder. Det varierer meget, hvilken concealer, jeg tyer til. For tiden er jeg ret glad for denne, som har en fin dækkeevner uden at fremstå kaget.
  9.  Hight Impact Curling Mascara fra Clinique. Verdens bedste mascara - punktum. Den giver de flotteste vipper, og så er den vandfast indtil mødet med varmt vand, så den kan fjernes i badet. Den hverken drysser eller smitter af på mig i løbet af dagen.
  10. Total Face Brush fra e.l.f. Den fungerer rigtig fint til at lægge pudder. Desuden kører jeg den altid over mine kinder (med resten af pudderet i hårene) efter påføring af blush, da det udhvisker skarpe kanter og blender blush og pudder sammen.
  11. Øjenskyggepensel 828 fra Nilens Jord. Jeg har ikke ret mange pensler/børster til øjenskygge, men denne er rigtig fin til mit behov.
  12. Woodwinked fra Mac. Denne øjenskygge er så gammel, at jeg ikke aner, hvornår jeg købte eller fik den. Det er i hvert fald en del år siden, men den er stadig lige så flot. Den giver fornemmelse af, at man har mere end én farve på øjenlåget. Den er super nem at arbejde med, og den kan både give et lille hint af glimmer og bygges op til den rene glimmerfest.
  13. Blush Brush fra Clinique. Endnu en gammel sag, der stadig hitter. Dette var min allerførste make up børste, og den må være over ti år gammel. Den har en rigtig god størrelse og optager hverken for meget eller for lidt blush i hårene.
  14. True Match Powder fra fra L'Oreal. For mig skal en pudder ikke være synlig, den skal mattere en smule og ligesom bare "sætte make uppen". Det gør denne rigtig fint, da den har en smule dækning, men lader huden skinne igennem. Normalt er jeg tilhænger af Stay Matte-pudderen fra Rimmel i Transparent, men den er jeg løbet tør for, og denne er en rigtig fin erstatning.
Har I nogle faste produkter, der altid bor i jeres make up pung og bliver brugt gang på gang? Eller afprøver I en masse forskelligt? Jeg er et sted midt i mellem, da jeg helt klart har nogle favoritter, som jeg vender tilbage til gang på gang og næsten bruger dagligt - men jeg elsker også at afprøve nye produkter og måske finde nye favoritter.

2 kommentarer:

  1. Enig Cliniques mascara er yndlings! Ellers er jeg glad for Garniers BB creme mattifying, Bush fra Nilens Jord, primer fra Clarins og Rosebud læbepomade. Pudder, neglelakker og sådan prøver jeg nyt af næsten hver gang ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger også Garniers BB-creme og har faktisk været tilfreds med alle varianterne. Ind i mellem blander jeg det i min foundation, det fungerer super godt. Skønt med lidt anbefalinger omkring, hvad du bruger - tak :-)

      /Line

      Slet