mandag den 11. maj 2015

Lidt uldent

God-mandag-aften. På en dag hvor termometeret flere steder har sneget sig op omkring de 20 grader, er lune og uldne beklædningsdele nok ikke det, man skænker allerflest tanker. Indrømmet, så har jeg også tænkt på mere jordbærkoldskål, sorbetis og mad fra webergrillen end på lange, varme cardigans.

Alligevel vil jeg lige tippe jer om disse to fine eksemplarer. Jeg faldt over dem på BON'A PARTEs webshop, hvor der er en hel del kluns på tilbud for tiden. Disse to uldcardigans er både pæne og til en god pris, hvilket fangede min opmærksomhed. Når sandheden skal frem, så kan sommernætterne, hvor de sene timer ikke indbyder til lidt langærmet rarhed, vist tælles på én hånd. Sommeren i Danmark er sjældent så tropisk, at alt varmt i garderoben pakkes helt væk. Og til de køligere sommerstunder, vil en af disse cardigans være perfekt.



Den øverste er sat ned fra 799,95 til 479,97 kroner (find den her). Den er med 42 % uld og 28 % alpaca. Jeg kunne godt frygte, at den vil fælde lidt, men det er aldrig helt til at forudse, synes jeg. Pasformen, farven og stylingen på billedet er lige i øjet - og jeg kan snildt se cardiganen anvendt hele året rundt og i mange forskellige outfits.

Den nederste er sat ned fra 749,95 til 374,98 kroner, og den indeholder 30 % uld (find den her). Teksturen er mere "fluffy", hvilket jeg ikke rigtigt ejer noget, der minder om. Den cremede farve er mere sommerlig end den grå, men stadig en farve, der kan trækkes ud af klædeskabet uanset kalendermåned.

Begge uldne cardigans kan jeg se potentiale i. Og så giver det jo ret god mening at overveje et køb på denne tid af året, hvor de er sat ned. Jeg er helt sikker på, at de nok skal komme i brug i kolde sommerstunder, og at de også vil blive et hit til efterårs- og vintersæsonen.


1 kommentar:

  1. Åh til de lange sommeraftner i parken er de perfekte.

    - Anne

    SvarSlet