fredag den 19. juni 2015

Sommerferieplaner

I går faldt det sidste i forbindelse med vores rejse på plads - flybilletterne hjem blev bestilt :-) Vi har været ret meget i tvivl om, hvordan denne sommerferie skal tilbringes. Vi på en (halvdyr) bryllupsrejse til New York og Hawaii i januar, og manden er først for nyligt flyttet hjem igen fra tre måneders ophold i svenske Uppsala. Så på sin vis har jeg ikke udlængsel og rejsetrang, for jeg har allerede rejst en del her i 2015.

Når jeg så kigger ud af vinduet hver morgen, så får jeg lyst til solskin og sommer. Desuden havde vi en lidt unik mulighed for ferieplanerne i år. Mandens mor og ene søster er nemlig på Korsika to uger i juli. De har lejet bil på ferien, og den ene uge har de lejet en lejlighed, hvor der er plads til os. Vi overvejede også at booke en tur til Budapest eller Prag, da det begge er billige byer at leve i, hvor der er fyldt med spændende historie og kultur. I sidste ende endte vi dog med at booke billetter til Korsika. Nøj, hvor jeg glæder mig!


Jeg har aldrig været i Frankrig ud over en enkelt eller to dage på lejrskolen med min efterskole, hvor vi boede i Catalonien og krydsede grænsen for at lave noget ekstremsport. Så jeg er spændt på, hvad Frankrig, og særligt Korsika, har at byde på. Vi får i alt ni dage på øen, så der bliver tid til både solbadning, udforskning af den smukke natur, historie- og kulturoplevelser, god mad og andre herlige ferieingredienser. De to første dage er vi alene i byen Bastia, da mandens familie ikke har lejligheden endnu, når vi ankommer.

Biblioteksbøger om destinationen er allerede reserveret, så jeg kan blive endnu klogere på, hvad Korsika er for en størrelse. Der skulle i hvert fald være en unik natur med sandstrande og bjerge, spændende historie om erobringer af øen, lækker middelhavsmad og et roligt tempo. Det har været lidt travlt at starte op på nyt job, så jeg ser frem til vores ferie i det franske om to ugers tid.

Ud over vores smuttur sydpå regner jeg også med, at vi skal tilbringe noget tid i mine forældres sommerhus i løbet af sommermånederne. Hvad har I af sommerplaner?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar