søndag den 12. juli 2015

Pakkeliste til sommerferien

I går forlod vi Korsika og desværre også høj sol og iskold rosévin hver dag. Jeg savner allerede de daglige badeture i Middelhavet, de superlækre meloner og abrikoser, det nybagte og sprøde baguettebrød og at have bare bene og arme og solbriller for øjnene. Åh, jeg kunne godt lige bruge en uge eller tre mere på den fine, franske ø. Selvom jeg ikke selv skal pakke kufferten og drøne sydpå lige foreløbigt, så vil jeg lige dele min pakkeliste til sommerferien med jer. Den er lige til at printe ud og strege over på, hvis man er listetypen, som jeg er. Ellers kan den måske give lidt inspiration eller redde jer fra at glemme noget vigtigt. Den er i hvert fald rar for mig selv at have, når jeg skal til en varm destination næste gang.

Jeg havde ikke fået pakket ordentligt efter vejret, så jeg havde for meget varmt tøj med - i over 30 graders varme har jeg kun lyst til lette og luftige materialer. Og gerne noget tøj, der er praktisk, når man aflægger nærmeste strand visit i tide og utide. Dog har jeg ikke meget strandtøj i min garderobe, da det er så få dage om året, det er i brug. Men hvis I har let, luftigt og strandagtigt kluns, så kyl det i kufferten og tak jer selv, når varmen rammer jer sydpå.

Desuden rejser jeg ofte i løse og behagelige bukser eller en kjole. Jeg havde lange, meget tynde, bukser på, da vi rejste mod Korsika (samt en t-shirt og cardigan), og jeg havde en let kjole med lange ærmer på, da vi rejste hjem i går. De bare ben var en anelse kolde, da vi ramte Odense først på aftenen, men kjolen var virkelig rart at rejse i.


Dernede købte jeg i en billig, fin bikini, da jeg synes det er rart at have lidt at skifte med. Den anden nåede ikke altid at tørre, før vi kastede os i bølgerne endnu en gang. Så to stykker badetøj vil jeg klart anbefale. Og havde jeg tænkt mig lidt mere om, da vi var i det store supermarked (hvor bikinien er fra), havde jeg også købt et par klip-klapper. Dem af den billige og helt lette slags, der er perfekte til at traske ned i strandsandet med og smutte i, når man skal hjem derfra igen. Mine Birkenstock-sandaler er fantastiske at gå i, men de havde ikke vanvittigt godt af alt for meget saltvand.

Vi havde mulighed for at vaske tøj i det minihus, vi boede i. Så en enkelt t-shirt og min sovetrøje blev rengjort undervejs, men jeg kunne nok godt have undværet den vask - hvis jeg havde haft flere tynde og sommerlige t-shirts med i kufferten. En del af dem jeg havde pakket, var for tætsiddende eller varme til, at jeg magtede dem i varmen. Jeg kunne i øvrigt godt have undværet pudder og øjenskygge (samt børster til disse), men jeg brugte begge dele en gang eller to, så jeg har noteret dem, da de kom i brug. Havde de ikke været med i min lille, lyserøde make up pung, så havde jeg ikke savnet dem synderligt.

Bruger I også pakkelister? Og har i nogle tilføjelser til min? Så vil jeg da gerne have lidt inspiration til, hvad der kan kommes på listen til fremtidige rejseeventyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar