onsdag den 29. juli 2015

Små juliglimt

Det gik lige op for mig i dag, at jeg havde en pokkers masse små fotoglimt på min telefon. Så jeg strikkede en collage sammen, hvor mine juliglimt er samlet. Faktisk dækker den hele juli, da det første billede er taget 30. juni og det seneste i dag :-)

Bliver så glad af at swipe gennem mit digitale fotoalbum på mobilen. Kender I det? Og så elsker jeg at have dette lille internethjørne, hvor jeg kan smide stort og småt ind med jævne mellemrum. Det er så hyggeligt at kigge tilbage ind i mellem - eksempelvis på, hvad jeg lavede sidste år ved denne tid, hvor jeg delte fint sportstøj med jer her, spredte lidt sommerstemning ved at svare på spørgsmål lige her og endeligt genfandt Mango Outlet og delte mine favoritter derfra her.

Nå, men den sidste måneds tid har naturligvis været præget af vores skønne smut til Korsika. Jeg har dog også nået at suge lidt sommerrarhed til i resten af min sommerferie. Som altid er mad og drikke i overvægt på collagen. Jeg husker åbenbart de gode stunder gennem smagsløgene, haha.


1. Ingen af os havde været på Korsika før, og vi havde to dage alene, før vi stødte til svigermor og min svigerinde. De har begge været der før. For god ordens skyld lånte jeg rejsebøger på biblioteket. Den fra Lonely Planet kan virkelig anbefales.

2. Sommerferie betyder i min verden rå mængder is. Vi skyndte os at spise disse, inden de smeltede væk i varmen. Vi valgte begge forfriskende sorbetis (hindbær, mango, passionsfrugt og jordbær). Lige så lækker isen var, lige så fesen var vaflen. Så den røg i skraldespanden, og resten af ferien bestilte vi is i bæger.

3. Manden havde researchet sig frem til øens bedste burgerrestaurant. Der indtog vi frokost en dag. Den skuffede os ikke! Jeg fik en mexicansk burger, mest for guacamolens skyld, som var rigtig god. Pommes fritterne var også et hit.

4. Der er så smukt på Korsika. Ham her og den der udsigt, så har jeg vist intet at klage over.

5. Feriestemning fanget i ét billede. Liggestol, iskold (der ud over lokal og lækker) rosévin i glasset, bare stænger, pangfarvet neglelak og en god bog (som jeg i øvrigt blev færdig med langt om længe) er alt, hvad jeg behøver.

6. Mere is. Denne gang indtaget på dansk grund. Nærmere bestemt er billedets fristelser fra Vaffelhuset i Kerteminde. Manden og jeg tog på en miniferie i byen, hvor mine forældre har sommerhus. Softice, helst den blandede variant, rullet i lakridskrymmel slår aldrig fejl.

7. Jeg besøgte mine to yndlingskøbenhavnere, Rebekka og Trine. Vi spiste lækker frokost på Kaffe og Køkken på Nørrebro. Økologisk, velsmagende og rart selv at kunne sammensætte sine favoritter - omend det tog os laaang tid at udfylde bestillingssedlen, for det hele lyder drøngodt.

8. Endnu et sommerhusglimt, som hænger sammen med softice-billedet. Det er i hvert fald fra samme miniferie. Jeg vågnede tidligt en morgen, så jeg indtog morgenmaden på terrassen med kig til havet. Langsomme feriemorgener, med frisk frugt på yoghurten og lakridsthe i kruset, kan altså noget helt særligt.

9. Efter Kaffe og Køkken købte vi cheesecake med hjem til Nørrebrohyblen. Stykkerne var ret store, men jeg kværnede mig dog igennem denne variant med lakrids. Skyllet ned med kaffe var det en ganske hæderlig dessert. Omend vi blev lidt overmætte og nærmest ikke kunne spise aftensmad.

10. Jeg kørte med Rød Billet til København og hjem igen dagen efter. Jeg har aldrig prøvet det før, men det var over 150 kroner billigere end DSB-løsningen. Det tager så også 45 minutter ekstra, men hvad pokker gør det, når der bydes på gratis wi-fi og ikke mindst gratis kaffe ad libitum?! Jeg kunne snildt finde på at købe sådan en bustur en anden gang.

11. Mine veninder laver altså de dejligste babyer. Jeg tilbragte en eftermiddag med min veninde Tine og hendes lille Malou. Så var der dømt rart selskab og babynus for fuld skrue.

12. Rimelig rød i fjæset. Alle de is og al den kolde rosévin må jo bekæmpes en smule. Jeg er begyndt at følge et løbeprogram. Gik i gang i går, hvor billedet er fra, og var af sted igen i dag. Håber, jeg kan holde mig selv en smule til ilden. Jeg hader det, mens det står på, men jeg elsker det, når løbeturen er slut.

13. Jeg arbejder hjemmefra, så min frokost er ikke helt så kedelig som vanligt. Avokado, rugbrød, æg og en anelse mayo - så skal jeg ikke bede om ret meget mere. Det ser både indbydende ud og smager fortrinligt.

14. Lige et glimt fra hjemmekontoret, som er vores spisebord. Jeg er så småt ved at komme op i gear efter næsten en måneds sommerferie. Dog er der først fysisk åbent på kontoret fra næste uge, så jeg knokler hjemmefra ind til da.

2 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne sommerlige oplevelser :-)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle hyggelige billeder :) Ser ud til at du har haft en skøn juli måned.

    SvarSlet