torsdag den 27. august 2015

Picnic og lysshow

Det er jo næsten allerede søndag igen. Weekenden lurer i hvert fald lige om hjørnet, og jeg pønser på at arbejde en smule hjemmefra i morgen og ellers bare nyde en fridag. Manden har nemlig fri i morgen, så det ville være en perfekt start på weekenden at tilbringe lidt tid med ham i morgen.

Sidste søndag var der masser af solskin, og det skulle naturligvis udnyttes. Vi låste jernhestene op, smuttede forbi bageren efter sandwiches og cyklede ud mod Hollufgård. Ingen af os har været der, siden vi fik taget bryllupsbilleder der ude for et år siden. Der er ret pænt og hyggeligt derude, og det er et oplagt sted at pakke sin lille picnickurv ud.



I søndags var det også sidste chance for at opleve 3D lysshowet inde på Odense Rådhus. Søndag var nemlig afslutning på H.C. Andersen Festivals, som jeg lige skal love for havde sat gang i byen. Jeg fortrød helt, at jeg ikke havde sat mig ind i programmet noget før og blandt andet indtog aftensmaden ved et kæmpe langt picnicbord fredag aften.

Manden og jeg tog ind for at se lysshowet. Det er imponerende, hvordan lys og 3D-effekter kan få en bygning til at ændre udseende og spille en ny rolle i fortællingen hele tiden. Jeg var fint underholdt, men jeg var ikke blæst bagover. Det blev jeg til gengæld lige bagefter. Tak skæbne for en afslutningssalut! Det buldrede og bragede med fyrværkeri - og det blev ved og ved og ved og... Himlen var én stor guldglimmerfest, og jeg elskede det! Guldfyrværkeri er det smukkeste af sin art, synes jeg. Guld og glimmer med Odense Domkirke som kulisse. Så slutter en søndag altså ikke meget smukkere.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar