lørdag den 22. august 2015

Ti ting, der gør mig glad

Kender I de tidspunkter, hvor I bare er glade? Sådan helt ind til knoglerne. De tidspunkter er altså værd at samle på og tænke tilbage på, når der ind i mellem sniger sig en grå sky ind på én. Og lige for tiden har jeg flere ting, der gør mig glad. Så jeg tænkte, at sådan en glad liste ville være skøn at dele ud af denne sommerlørdag. På min liste er der plads til både de større og mindre ting, bare de går ind og skruer op på glædesbarometeret

  • Jeg har lige fejret bryllupsdag med min mand. Det gav naturligvis en masse anledninger til at snakke om og tænke tilbage på vores kærlighedsfest sidste år. Det gør mig glad at være gift med manden i mit liv, og det gør mig glad at tænke tilbage på vores bryllup
  • Solskin. Sommeren er da endelig ankommet, og jeg nyder virkelig det gode vejr. Ingen jakke er nødvendig, og man kan daffe af sted om morgenen i bare ben.
  • Flødeboller. Vi fik en lille kasse med lækre flødeboller for nyligt af min svigermor. Der er nærmest ikke gået en dag, hvor jeg ikke har indtaget sådan en portion chokolade og skum. Uhm!
  • Friske blomster. Vi har haft nogle stående, som vi fik på vores bryllupsdag. Og jeg bliver så glad, hver gang jeg får øje på dem. Bør virkelig være bedre til at købe sådan noget med hjem ind i mellem.
  • At skråle med til koncert. Manden og jeg hørte Duné (dog kun slutningen af koncerten, desværre), D-A-D og Dizzy Mizz Lizzy i torsdags under åben himmel her i Odense. Dizzy Mizz Lizzy var helt vildt gode, og jeg sparede ikke på de falske toner, klapsalverne eller lidt dansemoves. Har sikkert været drøn pinlig at se på, men jeg nød koncerterne virkelig meget.
  • Mine veninders børn. To af mine bedste veninder slæber rundt på små, skønne babyer. Jeg elsker at kunne følge med på sidelinjen og få lov at lære mine veninders børn at kende helt fra starten. Og så er det ret vildt at se ens bedste veninde i rollen som mor.
  • Friheden i mit arbejde. Jeg arbejder ikke fuld tid, og jeg er alene på det arbejdsområde, som jeg varetager. Ind i mellem savner jeg da lidt faglig sparring, men alt i alt er jeg virkelig glad for al den frihed, jeg har ved at arbejde få timer og være alene om arbejdsopgaverne. Blandt andet hev jeg en hel dag ud i sidste uge for at tage på barselsbesøg i København. Og så kan jeg placere mine timer stort set, når jeg vil, da jeg bl.a. arbejder med sociale medier, som jo lige så vel kan fikses en onsdag aften som mellem klokken 8 og 16.
  • Løb. Jep, jeg er ret glad for at snøre løbeskoene og få lidt fart i stængerne. Jeg følger et løbeprogram, hvor jeg er i gang med min tredje uge. Dog er jeg ikke slavisk omkring det, og hvis jeg ikke lige når de 4-5 gange løb om ugen, som programmet foreskriver, så tager jeg det slet ikke tungt. Det er nu heller ikke, mens jeg er ude på ruten, jeg bliver glad helt indeni. Der knokler jeg mest bare for at komme hjem i levende live, haha. Følelsen efter sådan en løbetur og tanken om, at jeg får dyrket en del motion for tiden gør mig dog virkelig glad.
  • Fotografering og billeder. Jeg tager en del billeder (og optager en del video) i forbindelse med mit job - og jeg elsker det. Bliver helt nørdet omkring at få fanget de gode glimt gennem linsen og efterfølgende at udvælge mine pletskud. Og kasserer de resterende 90 % af billederne ;-) Og så elsker jeg, hvor mange minder billeder kan fremkalde. Her den anden dag kiggede jeg på billeder fra vores roadtrip i USA tilbage i 2013, og jeg oplevede nærmest ferien på ny. I går hentede vi ægte old-school fysisk fremkaldte billede fra engangskameraerne til vores bryllup. Det var SÅ sjovt at kigge dem igennem.
  • Langsomme morgener. Morgener bliver nok aldrig mit yndlingstidspunkt, men de er ikke alle slemme. Jeg bliver grundglad, når jeg kommer godt fra start. De dage, hvor jeg får lækker morgenmad (skyr med forskellig frisk frugt og et stort krus lakridsthe), som indtages med dynen viklet om mig og computeren på skødet er ikke sådan at kimse af. Stod det til mig, kunne jeg bruge timevis på den måde morgen efter morgen. 
Nok ævl og bævl herfra. Det er bare rart at nedfælde de ting, der giver smilerynker og forsøder hverdagens vidunderlige virvar. Har I nogle ting, der gør jer glade for tiden? Så del endelig ud af dem i kommentarfeltet, det er så rart at høre om. Og ellers håber jeg bare, I har haft og får en herlig weekend med gode stunder og langsomme morgener :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar