mandag den 21. september 2015

Back on track: Madplan

Det har mildest talt haltet lidt med madplanlægningen her på matriklen på det seneste. Heldigvis skyldes en del af det, at vi har haft småtravlt med at spise andre steder end lige herhjemme. Inden for en uge spiste vi med to forskellige vennepar og hos svigerfar - så der har ikke været behov for den store, forkromede planlægning på madfronten. En del skyldes dog også, at har sløset og ikke været så forudseende, som jeg plejer med hensyn til aftensmaden - og så har vi to gange oplevet, at kød, der ikke var for gammelt, simpelthen lugtede så dårligt, at aftenens ret gik i vasken. Øv!

Nå, men i går lavede jeg altså en plan for de kommende dage og fik handlet ind til den. Så jeg tænkte, at jeg lige ville dele den herinde. Ikke mindst for at motivere mig selv til at fortsætte den gode vane og senere hen at kunne kigge tilbage og lade mig inspirere af madplanen, når jeg om noget tid løber tør for idéer.

Søndag: Souvlaki af kyllingefileter, som vi fik sammen med revet og pandestegt hvidkål og gulerødder, tzatziki og fladbrød. Jeg fulgte stort set denne opskrift
Mandag: Kyllingeoverlår, frisk rødbedesalat med gulerødder, æble, valnødder, feta og hvidkål og rester af tzatziki til
Tirsdag: Ærtesuppe med bacon og creme fraiche til. Jeg laver suppen efter denne opskrift 
Onsdag: Kyllingefileter, "tryllekartofler" og edamamebønne-salat med tomater, avokado, feta og spinat. Jeg forsøger mig med kartoflen efter denne opskrift
Torsdag: Kødsovs og frisk pasta

2 kommentarer:

  1. Mmm... sikke en lækker madplan! :) Vi er vist begge to faldet for rødbedernes indtog sammen med efteråret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, rødbeder er altså et hit. Det eneste irriterende er, at de sviner så meget :-) Men smagen og farven er skøn!

      /Line

      Slet