lørdag den 26. september 2015

Lørdagens links

Ugen lakker mod enden. Jeg elsker simpelthen lørdage - det er dagen lige i midten, hvor man ikke har været på arbejde og ikke skal af sted på arbejde i morgen. Virkelig yndlingsdag! Jeg håber, I nyder weekenden og lørdagen lige så meget som jeg gør. Lige nu har manden en ven på besøg, der er flyttet til Sønderjylland, som vi ikke har set længe. Så den står på smørrebrød og pilsnere her til frokost, og så er lørdagen ligesom skudt i gang.

Nå, men det skal hverken handle om smørrebrød, langdistancevenskaber eller pilsnere. Selvom alle tre dele er rare. I stedet skal det handle om et nyt tiltag her på bloggen, som jeg vil forsøge at puste liv i. Det kan være lidt overvældende at følge et væld af blogge, og ofte er der over 100 ulæste indlæg, når jeg logger ind på BLOGLOVIN'. Alligevel er der nogle indlæg, der sætter sig fast. Det er ikke altid, jeg opdager, at indlægget indeholder noget særligt, mens jeg læser det. Ofte opdager jeg først efterfølgende, at mine tanker ikke helt kan give slip på indlægget.

Jeg elsker selv indlæg, hvor andre bloggere opsummerer deres yndlingsindlæg. Det sker jævnligt, at jeg finder ny inspiration og nye bloggere, som jeg ender med at følge fast, gennem andres opfordring til et enkelt indlæg. Derfor vil jeg om lørdagen bringe en lille liste over mine yndlingslinks til blogindlæg. Hvad der kvalificerer et indlæg til at havne på denne liste, er jeg ikke en gang selv fuldstændig klar over. Der er alt fra det overfladiske med smukke læbeprodukter til et indlæg, der berør er tabuemne, et der inspirerer og motiverer mig på garderobefronten og et, der bare giver smil på læben og hylder kærligheden. Lad mig præsentere jer for de fire indlæg, jeg vil anbefale fra den forgangne uge.


Kia kender de fleste nok fra den tidligere blog "Fierce og Fattig på SU", som blev erstattet med bloggen "You better be fierce". Jeg har læst med ved Kia i en del år, men det seneste indlæg gjorde et stort indtryk på mig. Nok mest fordi, Kia er hudløst ærlig i indlægget og prikker hul på noget af en tabubyld angående abort. Hendes lille fortælling har i hvert fald sat gang i mine tanker, så jeg vil klart anbefale at kigge forbi og læse med lige her.


Jeg er ret bidt af YouTube for tiden. Faktisk abonnerer jeg ikke på nogle kanaler derinde, men der er flere, som jeg jævnligt klikker forbi og ser, om der er nogle nye videoer. Anna fra VIVIANNA DOES MAKEUP er en af mine absolutte favoritdamer på YouTube, og hun har naturligvis også en fin blog. I denne uge delte hun nogle af sine yndlingsprodukter til læberne. Jeg har længe luret på at afprøve Bourjois Rouge Edition Velvet, og de fine farver fra indlægget her satte sig altså lidt fast. Kig med og få lidt læbeinspiration i indlægget her.


Thea er en, jeg har fuldt noget tid. Hun gør det virkelig godt med sin forbrugs- og garerobeskriblerier. Hun er medvirkende til, at jeg ikke har smidt tanken om shoppingstrategi helt væk. Hendes stil er ret minimalistisk, og hun inspirerer til, hvordan en god basisgarderobe kan se ud og sættes sammen på kryds og tværs. Hver gang hun laver et indlæg i stil med dette, så skynder jeg mig ind forbi bloggen og sluger hvert et virtuelt ord. Jeg kan kun anbefale at læse med her om, hvad Thea tænker om at planlægge sine køb for efteråret 2015.


Hvem er ikke en sucker for kærlighed? Jeg er i hvert fald! Så naturligvis åd jeg indlægget fra bloglands ukronede rockerdronning råt, da hun annoncerede frieriet og forlovelsen. Selvom jeg havde set nyheden på Instagram først, så gjorde beskrivelsen af frieriaftenen alligevel indtryk. Nok især, fordi manden og jeg selv kørte rundt på vestkysten i USA for to år siden, så jeg har nydt ethvert indlæg om deres rejseeventyr - og at der kom et frieri oveni hatten gjorde på ingen måde min læselyst mindre. Tværtimod. Jeg elsker kombinationen af et rejse- og kærlighedseventyr. Læs Cathrines beskrivelse af det hele lige her.

Hvis I ligger inde med links til nogle gode indlæg eller blogs, som jeg bør klikke ind forbi, så er I velkomne til at dele løs i kommentarfeltet.

2 kommentarer:

  1. Jeg fik også lidt tårer i øjnene da jeg læste om Rockpaperdresses forlovningen! Årh det var sødt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt utroligt, at person som man aldrig har mødt kan bringe sådan nogle følelser frem. Helt skørt at følge så meget med på den digitale sidelinje, at man hepper med, når der sker noget stort i en bloggers liv :-)

      /Line

      Slet