onsdag den 28. oktober 2015

10 fine sofaer

Mere eller mindre tilfældigt fangede ILVAs katalog mit blik, da jeg tømte vores postkasse i går. Det røg ud sammen med en masse andre reklamer (vi skal VIRKELIG have tilmeldt NejTak+ ordningen), men jeg endte alligevel med at tjekke deres hjemmeside ud. Og jeg må indrømme, at jeg blev ret overrasket over, hvor mange pæne sofaer der var at vælge imellem. På en eller anden måde havde jeg måske ikke lige regnet med, at ILVA havde hele ti sofaer, som jeg mere eller mindre forelskede mig i. Især de fine priser havde jeg ikke regnet med, da jeg klikkede mig igennem webshoppen og åbnede sofa efter sofa i en ny fane :-)

Faktisk blev jeg helt ærgerlig over, at vi ikke lige akut står og mangler en ny sofa eller har plads til at have en opmagasineret, til når vi en gang får brug for en - for der er altså virkelig gode tilbud for tiden og priserne er ret skarpe på nogle af disse sofaer. Jeg dagdrømmer om, at en enhver af disse flotte ti sofaer vil gøre sig virkelig godt i vores stue. Om jeg så ville kunne gå indført en lyserød en af slagsen er en helt anden slags. Manden er vist nok mest til den øverste blå, hvis han absolut skal vælge en af disse ti (og det skulle han!)

1// 6499 2999,-HER 2// 7999,- HER 3// 8999,- HER 4// 3999 2499,- HER 5// 7999,- HER 6// 5999,- HER 7// 6999 4999,- HER 8// 6999 4999,- HER 9// 7999,- HER 10// 12999,- HER

Kender I det med, at tankerne om en ny sofa kan sætte sig helt fast i hovedet på én. Jeg har virkelig tænkt over, hvilken af de udvalgte sofaer, jeg allerhelst ville flade ud i aften efter aften. Jeg kan slet ikke vælge! Jeg elsker det ret lette udtryk i alle sofaerne. Jeg er vild med knapperne, der er på ryggen af flere af dem, træbenene eller de tynde stålben og farverne (grå, rosa eller blå).

Næsten alle har vist lidt samme retro-agtige vibe. Nummer fire er en smule mere klassisk og tidløs i sit udtryk. Alle ti adskiller jeg en del fra den sofa, som dominerer vores stue lige nu. Den er i sort-brun-nistret stof og med en ret bred chaiselong. Og selvom den ikke er den flotteste sofa i hele verden, så er den enormt komfortabel - jeg vil ikke afvise, at jeg efter noget tid ville savne chaiselongen noget så vederstyggeligt, hvis vi skiftede den ud med en model uden. Desuden kan jeg godt være lidt i tvivl om, hvor bløde og flyderagtige flere af sofaerne på collagen er. Det skal vist testes i et varehus, før jeg kunne drømme om at kaste penge efter en af dem.

"Problemet" er bare, at hvis vi investerer i en ny sofa, så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at der så også skal skiftes ud på sofabords-, tv-møbels-, gulvtæppe- og lampefronten. Inden jeg har set mig om, så har jeg omdekoreret hele vores stue bare ved tanken om en ny sofa ;-)

Hvilken sofa har I? Stemmer den overens med den sofa, I drømmer om?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar