tirsdag den 6. oktober 2015

Madplan for denne uge

Det giver simpelthen så meget overskud i hverdagen, når jeg får lagt en madplan og handlet ind en eller to gange om ugen. Frem for at stå hver eftermiddag eller aften og glo uinspireret ned i Nettos halvtomme køledisk. I stedet planlægger jeg indkøbene og kører typisk efter tilbud, hvis de er rigtig gode.

I denne uge har vi været til fødselsdag, og jeg har kun handlet indtil weekenden. Det giver lidt plads til spontanitet :-) Vores madplan ser sådan her ud i denne uge:

Mandag: Mandens søster har fødselsdag, så vi spiser ved svigermor
Tirsdag: Mou-suppe (en variant med paprika og ris i) og nybagte grovboller
Onsdag: Garfields lasagne (mandens yndlingsopskrift på lasagne) og blandet grøn salat
Torsdag: Omelet med spinat, champignon og cheddarost
Fredag: Kyllingefrikadeller (med gulerødder, hvidløg og squash), bønne-fritter og og grøntsagsstave

Det er faktisk rigtig rart at have madplanerne liggende her på bloggen. Så kan jeg til hver en tid kigge tilbage og få inspiration til den madplan, jeg sidder og bakser sammen. Jeg synes dog ikke, jeg er helt god nok til at finde på nye, spændende retter. Det vil jeg gerne blive lidt bedre til :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar