torsdag den 12. november 2015

Alene hjemme

Jeg har lige slukket for lyset inde i stuen og er krøbet under vores kæmpe dobbeltdyne. Manden er ikke kommet hjem endnu. Han er på vej tilbage, fra et oplæg han har holdt i Nordsjælland. Jeg har derfor tilbragt hele aftenen i mit eget selskab, og det har faktisk været helt okay.

Faktisk har jeg ikke så meget imod at tilbringe en aften i ny og næ i komplet ro og fred. Når jeg er alene hjemme foregår alt jo i mit helt eget tempo, og det kan jeg ganske godt lide. Min aften gik med lækker mad, gaveindpakning og julemusik, haha. Først for ti minutters tid siden fik jeg viklet mig ud af silkebåndet og fjernet de sidste taperester (hvordan havner sådan noget altid i mit ansigt og under mine fødder?!). Selvom jeg mangler at pakke en del gaver ind endnu, så har jeg fået taget hul på projektet og er kommet godt fra start takket være lidt gode julerytmer, som jeg skruede op for på min telefon.


Ja, der er over to uger, til det er 1. december, så på den led er jeg i ret god tid. Men jeg skal allerede se Trine og Rebekka, som jeg begge laver en halv pakkekalender til, på næste fredag. De i alt 24 gaver skal altså være klar til om en uges tid, hvilket gav mit lidt gaveindpakningsstress på panden her til aften. Jeg smed lidt blandet julemusik på, og så kastede jeg ellers rundt med gavepapir, tape og silkebånd. Det blev til otte gaver, så jeg mangler kun 16 endnu ;-)

Gavepapiret er i øvrigt fra Søstrene Grene. Der køber jeg næsten altid mit indpakningshalløj, da de har et rigtig fint udvalg og ofte i nogle skønne farver. Jeg er ret vild med navyblå, lyserød, sølv og guld, særligt kombineret med hinanden, så det snuppede jeg med hjem i år. Silkebåndet er mørkeblåt og også fra de kære søstres butik. Datoerne på pakkerne er guldfarvet og med glimmer. Dem har jeg fundet i en boghandel.


Jeg gad simpelthen ikke at lave tomatsuppe og bage boller, når det kun var mig, der skulle spise det. Derfor forkælede jeg mig selv og bestilte en omgang sushi. Det er noget tid siden, jeg sidst har fået sushi, og så ligger en af byens bedste sushisteder under fem minutter på cykel fra vores lejlighed. Hvis ikke sushi var så svinedyrt, så spiste jeg det gerne en gang om ugen. Manden er bestemt ikke til rå fisk, småklistrede ris og syltet ingefær. Så det passede helt perfekt, at jeg bestilte det her til aften, hvor han var væk.

Hvis prisen var ligegyldig, så havde jeg kværnet dobbelt så meget som denne portion. Mit evige nærighedsgen får mig dog altid til beherske mig og nøjes med denne menu. Så var der plads til lidt dadler, mandler og en klementin til dessert - det passer på ingen måde til den japanske hovedret, men det går da meget godt i spænd med den snigende julestemning og gaveindpakning, ik?

Kan I også godt lide at være alene hjemme ind i mellem, eller er det noget I forsøger at undgå? Og har I forresten taget lidt hul på julehyggen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar