søndag den 15. november 2015

Weekendens links

Ups. Endnu en gang kan jeg ikke med rette kalde dette indlæg for "Lørdagens links". Det skulle have været udgivet på bloggen i går, men jeg nåede simpelthen ikke at blive færdig. Manden og jeg nød nemlig en del af dagen med at være på julegave jagt inde i Odenses butikker - vi jagtede, hvad der skal proppes på vores ønskesedler i år. I går aftes var vi inviteret ud til min svigermor, hvor vi fik lækker mad, så fodboldlandskamp, drak rødvin og tog lidt for sent hjem, haha.

Nu får I alligevel denne uges links, da jeg var nået et godt stykke med indlægget i går. Jeg håber, I får tid til at kigge indlæggene igennem alligevel, selvom hverdagen banker på i morgen. Indlæggene som jeg linker til fortjener i hvert fald en smule opmærksomhed. Hvad pokker blev der i øvrigt af denne weekend? Den er da bare forsvundet overordentligt hurtigt.

Ann-Christine er en hamrende dygtig madblogger, som står bag rigtig mange af de opskrifter, jeg roder mig ud i. Det indlæg, der gjorde lidt ekstra indtryk var dog ikke en opskrift. I stedet var det seks små juleprojekter, som allerede skal skydes i gang her i november måned. Jeg elsker at gå og glæde mig til december og al juleriet. Derfor elskede jeg også dette indlæg, hvor Anna-Christine minder om, at der skal blandt andet allerede skal laves fordej til honningkager, laves gløgg-ekstrakt og vælges juleand/-gås her i november. Se de små projekter her.

Julie står bag den fine blog Julie Monberg. Bloggen omhandler lidt af hvert og minder emnemæssigt en del om min egen. Hos Julie deles både de store og helt små glimt fra hverdagen. Et særligt indlæg fra den forgangne uge satte lidt tanker i gang. Julie og og kæresten er nemlig i gang med en boligjagt, og der er mange overvejelser og beslutninger i sådan en proces. Læs Julies tanker om boligjagten lige her.

Anna er, som jeg har nævnt i tidligere "Lørdagens links"-indlæg, en af mine favoritter på YouTube. Hun gør det også godt på sin blog, hvor et indlæg om hendes garderobe fangede min adresse. Anna har kogt sit tøjudvalg ned til en mindre kerne, som hun deler i indlægget indeholdende en video, hvor hun prøver det hele på. Jeg får lyst til at gøre præcis det samme med at skære ned og ind til det helt essentielle og få et overblik over, hvad jeg mangler i mit skab. Se Annas garderobe her.

Christina har været med i denne slags indlæg et par gange før. Lige for tiden udgiver hun ekstra mange indlæg, da hun har et mål om at lave 90 indlæg i november (altså tre indlæg... om dagen!). Selvom der er skruet op for kvantiteten, så er kvaliteten stadig rigtig god. Jeg faldt over indlægget med bud på den perfekte hvide t-shirt. Sådan en leder jeg i den grad selv efter. Se Christinas bud her.

Ditte har i denne uge delt et ægte DIY-indlæg. Hun har nemlig været i gang med trævarerne, og sammen med kæresten har hun bygget den fineste radiatorskjuler. En radiator er jo sjældent den kønneste plet i ens bolig, og jeg er vild med, hvor simpel skjuleren ser ud. Sådan et projekt ville jeg ønske, at jeg havde (tål)mod til at kaste mig ud i. Se Dittes flotte resultat og læst om DIY-projektet i dette indlæg.

Cecilie, bedre kendt som Sneglcille, har en helt særlig evne. Hun er en formidabel formidler, og jeg sluger nærmest hvert indlæg fra hendes side råt. Jeg synes, hun er en af de dygtigste bloggere, fordi hun er så ærlig og ind i mellem deler en flig eller to af sig selv. Netop det med at lukke op og dele ud af nogle af sine inderste tanker og følelser gjorde hun i et indlæg omhandlende sin egen usikkerhed og angst, og angsten for at give det videre til sine børn. Læs det personlige indlæg her.

Alexia driver en farverig og fin blog. For nyligt friede hendes kæreste, og der er derfor gået en smule bryllup i bloggen. Jeg er en sucker for romantik, kæresteri og ikke mindst bryllupper. Derfor læser jeg næsten alle indlæg i blogland vedrørende bryllupper med stor ildhu. Alexias indlæg gjorde lidt mere indtryk end andre, fordi hun netop beskriver, hvordan fantasi og virkelighed ikke altid stemmer overens, når det handler om at planlægge den store kærlighedsfest. Læs om drømme kontra virkelighed i indlægget her.

Jeg elsker et godt budgetvenligt tip. Sådan et delte Mia ud af i denne uge, og selvom jeg selv havde opdaget det fine kup inden indlægget, så fortjener det at blive delt med mine læsere også. Mia havde spottet det super flotte sorte bestik fra Søstrene Grene, som hun hamstrede godt og grundigt af. Det er anderledes, afdæmpet og helt igennem cool - og til en langt billigere pris end andet sort bestik på markedet. Jeg har ikke selv shoppet bestikamok, men jeg overvejer det stadig. Hvor lækkert ville sådan et sort bestik lige være til nytårsaften?! Se Mias bestik lige her. I samme åndedrag vil jeg også lige nævne Dittes indlæg (jep, hende med radiatorskjuleren), hvor samme fine bestik i messing vises frem. Se indlægget her. Måske er en af grundene til, jeg ikke har købt noget af det endnu, at jeg gerne både vil eje det i sort og messing.

Johanne skriver om skønhed og make up. I den forgangne uge havde bloggen fem års fødselsdag, hvilket førte et tankevækkende og velskrevet indlæg med sig. Jo gjorde status og fortalte om, hvorfor det ind i mellem kan føles skørt at bruge så meget tid og energi på et digitalt univers (kontra sine to drenge f.eks.), og hvordan reklamer og samarbejde på blogs en gang i mellem kan skubbe lidt til tilliden og troværdigheden mellem bloggeren og dennes læsere. Jeg synes, det er et virkelig interessant indlæg. I kan finde det her.

Jeg håber, jeres weekend har været gennemgående skøn og fyldt med rare timer. Det har min i hvert fald. Inden jeg dejser helt om og lukker øjnene, for at tage hul på en ny uge og hverdagens trummerum, når jeg åbner dem igen, så vil jeg opfordre jer til at dele løs af jeres yndlingsindlæg i kommentarfeltet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar