torsdag den 5. november 2015

It's that bling bling time of the year

Jeg synes efterhånden, at der har sneget sig en ordentlig portion bling bling ind på diverse webshops. Først undrede det mig lidt, at der allerede var nytårskluns til salg. Lige indtil det slog mig, at jeg selv skal til den første julefrokost om præcis en måned! Pailletterne har gjort deres indtog, og de hører jo sandt at sige ikke kun årets sidste aften til men hele julemåneden, som oftest er spækket med festlige sammenkomster.

Min garderobe indeholder allerede en sort, glimtende kjole af paillet-slagsen, som jeg købte i 2011. Og så har jeg en sort nederdel, der er plastret til med pailletter, som jeg ind i mellem bruger til hverdag. Særligt i kombination med en grov, oversized strik synes jeg, at den gør det godt. Så selvom jeg ikke decideret mangler noget på glitterkontoen i skabet, så har jeg fundet mine favoritter frem her til dette indlæg.

Det er ikke hverdagskost at skruer sig i en glimtende kjole eller at indtage kontoret med en pailletmås. Derfor har jeg også selv haft lidt svært ved at skulle kaste en halv månedsløn efter det festlige bling bling, da jeg simpelthen bruger det for sjældent. Jeg har derfor fundet prisvenlige, festlige sager til collagen. De er alle fra H&M, så prismæssigt kan enhver vist holde trit. Desuden er min egen sorte pailletkjole fra H&M, og jeg har været yderst tilfreds med pasform og kvalitet. Den har været på mere end ti gange, og af en så festlige kjole af være, så er det ret godt gået - og den holder sig pæn endnu.

1// Buksedragt 2// Nederdel 3// Buksedragt 4// Bukser 5// Kjole 6// T-shirt 7// Rullekravebluse 8// Leggings 9// Kjole 10// Kjole 11// Kjole 12// Peplumbluse

Til julemåneden og nytårsaften overvejer jeg en buksedragt af en slags. Faktisk er jeg brændt mere end almindeligt varm på nummer tre her på collagen. Havde den været i mørkegrå eller navy, så havde jeg nok ikke tøvet med at bestille den hjem. Jeg forsøger at tilføre lidt andet end sort til min garderobe, da jeg ofte (særligt ved festlige lejligheder) står og sukker over, at det hele er lidt mørkt og trist. På den anden side er sorte sager jo også sikre sager, som kan peppes op med fuld knald på fodtøjet, smykkerne eller det yderste lag i form af f.eks. en blazer.

Flere af sagerne på collagen findes i øvrigt også i andre farvevarianter, såsom nummer ti med den smukke rygudskæring, der også er lavet i en flot vinrød udgave. Rullekraven, nummer syv, er jeg lidt vild med, da jeg godt kan lide mikset af et hverdags-snit (rullekravens pasform) og det festlige bling-bling-udtryk.

Er I også til de glimtende sager? Og har I skænket tøj til de kommende festligheder en tanke? Det kom faktisk bag på mig, at vi allerede er så langt henne på året, at julebryggen allerede frigives i morgen og de første julefrokoster vel allerede så småt går i gang. Jeg skal dog ikke til ret mange i år, og den første finder som nævnt sted om en måned. Mon ikke jeg finder noget frem fra skabet, der kan anvendes i den forbindelse? Måske skal pailletkjolen eller -nederdelen støves lidt af til den anledning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar