lørdag den 21. november 2015

Lørdagens links

Det er blevet lørdag endnu en gang, og derfor også tid til en lille portion af mine yndlingsindlæg fra den forgangne uge. Jeg håber, I har nydt weekenden indtil videre. Jeg har haft den mest fantastiske fredag og lørdag, hvor den har stået på venindehygge, udveksling af pakkekalendere, julestemning og ikke mindst vinterens første drys med sne! Så kan man da ikke bede om ret meget mere, hva? Jeg laver i øvrigt et separat indlæg om mit døgn i hovedstaden.

Som altid er mine lørdagslinks en blandet pose godter. Denne gang når vi rundt om blandt andet inspiration til julens ønskeseddel, refleksion over rollen og udviklingen som blogger og et godt tilbud.

Jeanett har jeg linket til før. Denne gang fangede hun særligt min opmærksom med indlægget, hvor hun løftede sløret for nogle lækre juleønsker. Jeg er selv ved at lægge sidste hånd på min ønskeseddel, som jeg nok skal dele lidt ud af herinde. Indtil da kan I lade jer inspirere af Jeanetts, der både indeholder en fin taske, lidt til boligen et smykke og noget dullegrej. Se juleønskerne lige her.





Cathrine, "Rockeren", skriver fængende og har skabt det skønneste univers inde på sin blog. I den sidste uge var det særligt hendes forslag til ti morgenmadssteder i hovedstaden, jeg fik lyst til at dele med jer. Det kan ind i mellem være svært at vide, hvor man skal gå hen for at prøve noget nyt og lækkert - så er en guide som denne altså en kærkommen hjælp. Jeg blev SÅ morgenmadssulten af at læse hendes anbefalinger. Bliv fristet og klogere på det københavnske morgemadsmarked i dette indlæg.



Jeg elsker et godt tilbud. Det kan vist ikke være gået nogens næse forbi, som har snuet rundt herinde på min blog. Jeg føler nærmest, jeg tjener penge ved at købe nedsatte ting (selvom det jo reelt set altid er en udgift at købe). Derfor fik jeg lyst til at indvie jer i Saras indlæg, hvor hun deler både et gode tilbud i Matas på tre produkter for tos pris fra L'Oréal og anbefalinger til tre produkter. Øjenskyggepaletten kunne jeg virkelig godt tænke mig. Jeg mangler ret desperat en ny concealer og eyeliner med filt-tip, så måske skulle jeg et smut forbi Matas i nærmeste fremtid. Se Saras indlæg her.



Ulla Svensson driver en skøn blog, som jeg har fulgt i ret mange år efterhånden. Hun blogger ikke helt så ofte, som hun gjorde tidligere, men når hun skribler løs på sin side, så er det fængende. Jeg vil gerne fremhæve et indlæg fra ugen, hvor hun opfordre til at bidrage til julehjælpen. Ikke alle har mulighed for at holde en så privilegeret juleaften, som flere af os sikkert tager forgivet. Det satte Ulla nogle fine ord på i indlægget, som hun også har skrevet i kraft af sin rolle som ambassadør for Røde Kors' julehjælp. Læs mere og giv eventuelt et bidrag i Ullas indlæg.

Anna Würtz har skrevet et langt og interessant indlæg. Det handler om, hvilke tanker hun gør sig om at drive sin blog, og hvordan hun har udviklet sig, siden hun startede den op. Jeg har læst med i flere år, og derfor kommer det ikke som en overraskelse for mig, at Anna ikke er lige så aktiv på blogge som tidligere. I indlægget, som jeg vil dele med jer, sætter hun nogle gode ord på, hvordan hun har ændret sig og heller ikke er samme sted i livet, som da hun startede bloggen. I dag arbejder hun som lærer, og også professionen har en betydning for, hvor meget hun har lyst til at dele ud af digitalt. Læs hendes velovervejede og reflekterende tanker om at blogge her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar