onsdag den 16. december 2015

Blogjulekalender // 16. december

Så for pokker - Ser I håndbold?! Jeg sad og så kvindelandsholdet med min mand og hans kammerat. Det var jo slet ikke meningen, at jeg skulle følge nøje med i kampen, eller at den skulle slutte så sent. Den var dog alt for spændende til, at jeg kunne koncentrere mig om dette indlæg. Og så gik den jo i forlænget spilletid. Jeg har altså lidt ondt af de danske kvinder, som kæmpede en brav kamp for så at tabe med et enkelt mål.

Det skal dog ikke handle om nationalfølelse, landshold, sportspræstationer eller andet, der bare lugter af motion. I stedet skal det handle om min blogjulekalender, som jo faktisk snart er et overstået kapitel. Det er en udfordring at få blogget hver dag, og jeg har sjældent tid til at få planlagt indlæg i god tid. Som regel sidder jeg og skriver indlægget, umiddelbart før jeg udgiver det. Men det er en skøn udfordring, og jeg er vild med at få pustet lidt liv i mit lille hjørne af det store internet.

I dag giver jeg ordet til en fellow odenseaner. Jeg har lidt et svagt punkt for  bloggere, der komme fra samme by, som jeg selv gør. Der er ligesom en eller anden fællesnævner, som gør bloggen endnu bedre at følge. Ditte K er mor til Marius og Frede, og hun er på barsel lige nu. Her i indlægget løfter hun sløret for, hvad der er det bedste ved julen, og hvilke tre sange, hun ville smække på afspilleren, hvis hun blev hyret som DJ ved en julefest.



Her i julemåneden kører en julekalender, hvor forskellige bloggere svarer på tre julede spørgsmål. I kan godt glæde jer, for det er nogle dygtige og søde bloggere, der åbner lidt op for deres julehjerte herinde. Der er både bloggere fra mode-, bolig-, fitness-, forbrugs-, mommy- og livsstilskategorien med i min julekalender - så der er lidt i godteposen for enhver smag.

Ditte Kirk er damen bag bloggen dittek.nu. Faktisk faldt jeg oprindeligt over den seje bloggerinde på et helt andet medie - nemlig på Instagram. Tilfældigt endte jeg inde på #barselsknold (jeg aner vitterligt ikke, hvordan jeg havnede der). Ditte havde et billede liggende i strømmen, og jeg kiggede forbi hendes konto. Det tog mig ikke mange minutter at klikke mig ind på hendes blog, og så har jeg fuldt fast med derinde lige siden. Ditte blogger om livet som barslende og mor til 5-årige Marius og lille baby-Frede. Hun skriver rigtig godt, og så har hun en herlig umiddelbarhed og ærlighed, som jeg synes gør en blog ægte. Hvis I kan lide babyglimt, barselstanker, humor, ærlighed og ordjonglering, så er Dittes blog noget jer.

Bonusinfo: Det tredje spørgsmål går igen i alle indlæg, så det har alle deltagende bloggere svaret på. Julekalenderen herinde kan forhåbentligt også give lidt inspiration til din egen ønskeseddel - eller til hvad du skal give andre i gave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar