søndag den 20. december 2015

Blogjulekalender // 20. december

Rigtig glædelig 4. søndag i advent. Det sidste lys i kransen (for mit vedkommende i stagen med filigran på, haha) er tændt, og så ved man altså, at højtidens klimaks er lige om hjørnet. Juleaften er om fire dage! For pokker, hvor går en måned dog ekstra stærkt, når man rent faktisk tæller dagene og bliver opmærksom på hver enkelt lille dato.

I dag har jeg fået pakket stort set alle julegaver ind. Jeg mangler en enkelt, som fortsat er undervejs. Det er også kun en uge siden, jeg bestilte den! Jeg fik knipset lidt billeder af julegaverne, som jeg deler med jer snart. Overvejer også at dele nogle af mine juleønsker herinde. Godt nok er det for sent som inspiration til jer, men jeg kan godt lide at se tilbage i arkiverne og minde mig selv om, hvad jeg ønskede mig (og hvad jeg fik) de forskellige år.

Lige nu kører Love Actually i flimmerbørgen. Efter min stærkeste overbevisning kan det ikke blive jul uden den film! Desværre er det TV3, der sender den, så det er en helaftensforestilling med alt for mange reklameafbrydelser. Til gengæld giver det mig mulighed for at lave indlægget her til jer - intet er så skidt, det ikke er godt for noget ;-)

Miriam er kvinden bag dagens svar på tre julede spørgsmål. I kender nok hende, og katten Frank, i forvejen. I dag får I blandt andet lov at finde ud af, hvad der kan ødelægge julestemningen hos hende, og hvordan hun tilbringer d. 25. december.



 Her i julemåneden kører en julekalender, hvor forskellige bloggere svarer på tre julede spørgsmål. I kan godt glæde jer, for det er nogle dygtige og søde bloggere, der åbner lidt op for deres julehjerte herinde. Der er både bloggere fra mode-, bolig-, fitness-, forbrugs-, mommy- og livsstilskategorien med i min julekalender - så der er lidt i godteposen for enhver smag.

Miriam er endnu en af de seje bloggerinde, der har været så sød at svare på tre af mine spørgsmål. Hun vender stort og småt såsom dating, livet som kattemor, flotte sko og studietanker inde på miriamsblok.dk. Jeg læser med, fordi Miriam tør at skille sig ud. Man får en fornemmelse af, at der ikke er så meget bullshit med Miriam. Hun skriver, hvad hun synes, og hun tør at stå ved sine holdninger. Humoren er i højsædet, og det er en god idé at tanke op med en god portion selvironi og sarkasme, før man klikker sig ind forbi Miriam. Desuden er hun en grammatiknørd uden lige (og der er sikkert en formulering eller tastefejl her i indlægget, som hun korser sig eller krummer tæer over). Sidst men ikke mindst, så udgiver Miriam skønne "hemmelighedsindlæg", hvor læsere har skrevet pinlige/kontroversielle/akavede/slibrige små hemmeligheder, som hun udgiver anonymt. Jeg lapper dem i mig! Hvis I er til en blogger, der ikke er bleg for at være ærlig, skyde sarkasme ud i bloguniverset og fortælle om sin forkærlighed for pelsdyr - i særdeleshed Frank - så er Miriams Blok noget for jer.
  
Bonusinfo: Det tredje spørgsmål går igen i alle indlæg, så det har alle deltagende bloggere svaret på. Julekalenderen herinde kan forhåbentligt også give lidt inspiration til din egen ønskeseddel - eller til hvad du skal give andre i gave

Ingen kommentarer:

Send en kommentar