onsdag den 2. december 2015

Min første dag i december

Hvis I ikke allerede havde gættet det, så er jeg gigantisk julefan. Derfor var i går også en dag, hvor der var skruet ekstra op for hyggen og julestemningen. 1. december er der en masse traditioner, som sætter ind hos mig. Den står på pakkekalender, julekalendere (af den spiselige slags), kalenderlys og tv-julekalendere.

Jeg fik fotodokumenteret lidt af min dag, som jeg vil dele med jer herinde. Hvad jeg ikke lige fik fotograferet var min nye julesweater, som jeg tilbragte hele morgenen og aftenen i. Jeg var usandsynligt tæt på at tage blusen på på arbejdet, men da jeg kun har været ansat i et halvt år, så havde jeg ikke lige et begreb om, hvor meget der blev gået til den rent julemæssigt på kontoret. Så jeg turde ikke tage chancen, haha. Der var dog både levende lys, julepynt og pebernødder på arbejdet - sweateren kan nok godt komme i brug en dag her i julemåneden.

Dagens pakkekalendergaver var fra min søde veninde Trine

Manden overraskede mig med at have købt en 1. december-gave

Gaven fra Trine indeholdt den fineste bog med sjove juleideer og et stykke chokolade. Manden havde købt en smuk krukke fra Royal Copenhagen. Den er tiltænkt årets julebag, så den bliver propfyldt i morgen. Jeg er SÅ glad for den
Mine forældre har givet manden og jeg hver vores "Lakridsmas"-kalender. Jeg har givet manden kalenderen fra Summerbird i adventsgave - der er to stykker i hver låge, så jeg får også selv lidt ud af den, haha


Jeg elsker at have et minijuletræ i stuen. En del af pynten har særlig betydning, da det er købt lige efter vores bryllup, på vores bryllupsrejse, på et udlandsophold eller andet. Og så klæder det da sådan et træ at have en pakkekalender liggende under sig ;-)

Jeg fik set både Nissebanden, Absalons Hemmelighed og Juleønsket d. 1. december. Naturligvis var kalenderlyset tændt imens.

Der var risengrød på menuen. Manden snuppede nogle rugbrødsmadder, da han slet ikke er til denne julespise. Jeg er vild med risengrød, så december skulle skydes i gang med en ordentligt portion inklusiv sukker, kanel og smør


Jeg håber, I havde en lige så skøn begyndelse på julemåneden, som jeg havde. Har I nogle særlige traditioner på den første decemberdag?

2 kommentarer:

  1. Det er da ren julestemning :-)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud! Her så jeg også "Nissebanden", og så har jeg indført at vi fremover skal have risengrød 1. december :P Rasmus var heldigvis vild med det, selvom han var ret så skeptisk til at starte med.

    SvarSlet