torsdag den 7. april 2016

Fantastisk og billig mascara (der er umulig at opstøve!)

Jeg anser mig selv for at være en yderst loyal kunde. Grænsende til det konservative, hvis jeg skal være helt ærlig. Når jeg finder et produkt, der fungerer, så orker jeg ikke at prøve en masse andre i samme genre. Det selvsamme produkt bliver i stedet genkøbt om og om og om igen - hvis det fungerer, hvorfor så ændre det!?

Efter ovenstående devise har jeg med meget få undtagelser kun anvendt én mascara de sidste cirka fem år. Gud(inden) i min make up pung i mascara afdelingen er fra Clinique og hedder High Impact Curling Mascara. Først og fremmest, så giver den nogle rigtig flotte vipper. Der bliver skruet godt op for både længden og volumen, når man svinger den her fætter. Desuden er den vandfast, og jeg sværger til vandfaste mascara. Normalt er vandfast make up et mareridt at fjerne igen, men ikke denne mascara. Den er nemlig kun vandfast indtil mødet med varmt vand. Ergo fjernes den så let som ingenting i badet, hvor man nærmest kan nulre den af. Jeg er kæmpe fan!



I San Diego fordrev jeg blandt andet tiden i et pharmacy. Her var der make up i flere reollængder, og jeg endte med at bruge over to timer på at gå og swatche og savle over de mange fine produkter. I USA kan man få en del mærker og produkter, som ikke er tilgængelige herhjemme. Jeg fik lyst til at teste en prisvenlig mascara, og jeg ville teste en, som jeg ikke lige kan gå ned i Matas og købe hver dag. Det føltes i situationen ret så eksotisk og som en skidegod idé. Mine forventninger var ikke høje, men den kostede ikke alverden.

Mascaraen viste sig at være ualmindeligt god. Den er fra Covergirl og hedder Clump Crusher. Min er i den vandfaste udgave. Jeg betalte 60-70 kroner for den, og den når næsten op på siden af min favorit fra Clinique, der koster tre gange så meget. Jeg er vild med, at jeg har fundet et prisvenligt alternativ, som giver mig superfine vipper. Jeg er knap så vild med, at den er freaking umulig at opdrive herhjemme i Danmark. Det er SÅ irriterende, at jeg har kastet min kærlighed på et produkt, som ikke kan købes her i landet. Jeg har forsøgt at lede på nettet, men heller ikke der kan jeg finde den (ud over til overpris på Ebay), hvor den sendes hertil. Godt jeg snart flytter til staterne og kan få fingrene (eller rettere sagt vipperne...) i den igen!

Hvis I kommer i nærheden af denne mascara, eller hvis Covergirl bliver en anelse mere tilgængeligt for den danske befolkning, så vil jeg klart anbefale jer at hamstre løs. Den er fantastisk, den er billig, den holder lang tid, den er nem at fjerne, og den laver ikke en voldsom panda-effekt, selvom jeg ikke har fået fjernet alting før et bad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar